Yeni İletişim Trendi Blog

Yeni İletişim Trendi Blog

Bloglar genelde güncelden geçmişe doğru sıralanmış yazı ve yorumların yayınlanabildiği web tabanlı yayını belirtir. Blog yazılarının sonunda genellikle yazarın adı yazarın yazıyı ekleme zamanı belirtilir. Blog sahibinin istemesi durumunda okurlar yazılara yorumda yapabilirler. Yorumlar blogları klasik web sitelerinden ayıran en önemli özelliktir. Ve blogları ayakta tutan önemli bir dinamiktir. Çünkü yorumlar sayesinde yazarla okurlar arasında kuvvetli bir bağ kurulur. Blogların web sitelerinden en büyük farkı Domain kaydı ve Hosting gibi masraflar olmadığından maliyet avantajıdır. Tabi ki bunun yanı sıra blogların kolay kullanılabilir olması ekstra bir bilgisayar bilgisine ihtiyaç duyulmadan oluşturulabilmesi cazibesini arttıran etmenler arasındadır.

Bloğunuzun Belirlediğiniz Hedeflere Ulaşması İçin Yapmanız Gerekenler

1 Bloğunuzu hazırlama amacınızı belirleyin.
2. Bloğunuzun okuyucularını tanıyın.
3. Bloğunuzu sık sık güncelleyin.

4: Bloğunuza şirketinizin faaliyet alanları ile ilgili veya kişisel ilgi alanlarınızla ilgili yazılar yazın.

5. Yazılarınızda kullandığınız kaynaklara ve verebildiğiniz diğer bloglara link verin.

6: En önemlisi ise sabırlı olmalısınız. Çünkü bloglardan beklenen geri dönüşler uzun vadede gerçekleşen fakat kalıcı geri dönüşlerdir.

Bloğun Ortaya Çıkışı ve Gelişimi

Blog kullanımı 1999 yılında Blogger’ın kullanıcılara hizmet vermesiyle yaygınlaşmış ve 2003 yılında Google’ın Blogger’ı satın almasıyla en üst seviyelere çıkmıştır. Hızla büyüyen ve kullanıcılar arasında ciddi bir trend haline gelen blog kültürüne yahoo 2005 yılında kendi blog sistemi yahoo 360 ı açarak yepyeni bir ivme kazandırmıştır. Blogların içeriği klasik internet içeriklerinden farklılık gösterdiği için bloglar için oluşturulmuş özel indeksleme mekanizmaları ve arama motorları bulunmaktadır. Örneğin arama motoru devi Google blog search adında bir blog arama motoru işletmektedir.

Blog Türleri

Kişisel Bloglar

Çok fazla deneyimi olmayan kişilerin kullanabileceği blog yapılarıdır. Çoğunlukla günlük olarak kullanılırlar. Kişilerin günlük yaşadıkları olayları okurlarıyla paylaştıkları blog türleridir. Kişisel bloglar blog türleri arasında en fazla rastlanan türdür.

Temasal Bloglar

Konunun uzmanları tarafından sadece belirlenmiş bir konu ile ilgili yazıların yayınlandığı. blog türleridir. Yemek, internet, ekonomi, sağlıklı beslenme blogları bu alana verilebilecek en güzel örneklerdir.

Topluluk Blogları

Üyelik sistemiyle çalışan ve üyelerin gönderdiği yazılar ve yorumlarla oluşan bloglardır. Bu tarzdaki bloglar komünite olarak da adlandırılırlar.

Şirket Blogları

Şirketlerin kendileri ile ilgili haberlerini ve duyurularını daha sıcak bir şekilde hedef kitleleriyle paylaşmalarını sağlayan blog türleridir. Şirketler günümüzde bloglara öylesine büyük önem vermeye başlamışlardır ki halkla ilişkiler faaliyetlerini kısmi olarak da olsa şirket blogları üzerinden yapmaya başlamışlardır. Bu alanda dünyanın en büyük fastfood markalarından biri olan Mac Donald’s şirket bloğu verilebilecek en iyi örnektir. MacDonald’s ürünlerine karşı oluşturulan kötü imajı ortadan kaldırmak ürünlerinin sağlıksız olduğu düşüncesini yıkmak amacıyla şirket bloğunu oluşturmuş, bloğunda yayınladığı ürünlerinin sağlıksız olmadığını beyan eden yazılarla şirketin üzerinde bulunan kötü imajı kısmen de olsa kırmayı başarmıştır. Dünyanın dev şirketlerinden Microsoft çalışanları kendi bloglarında samimiyetlerini ispat etmek için zaman zaman rakip firmaların ürünlerini överek reklamlarını yapmaktadırlar. Tüm bu örnekler  gösteriyor ki bloglar günden güne önemini arttıran iletişim mecraları haline gelmişlerdir.

HAKAN TAŞGIN

beycon

www.beycon.com.tr

www.beycon.net

www.beycongroup.com.tr

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir