Yapay Zekanın İş Dünyasına Olan Etkileri

Adını sıkça duyduğumuz, dostumuz mu düşmanımız mı olduğunu halen anlamadığımız yapay zekanın en önemli etkilerini iş dünyasında görmeye başladık. Sürekli eskisinin üzerine katılarak yenisi geliştirilen yapay zeka destekli uygulamalar-araçlar günümüz iş ve teknoloji dünyasını oldukça meşgul ediyor. Teknolojinin sürekli geliştiğini de göz önüne alırsak iş dünyasını yapay zeka olmadan düşünmemiz mümkün değil gibi duruyor. Durum böyle iken yapay zekanın mevcut düzene olan etkilerini verilerle göstermek günümüzü ve geleceğimizi daha net anlamak için oldukça etkili. Bu nedenle CMO’nun açıkladığı yapay zeka istatistiklerine bakmakta fayda var.

Adobe’un araştırmasına göre günümüzde şirketlerin %15’i yapay zekadan yararlanırken gelecek yıl içinde kullanmayı planlayanların oranı ise %31. Yapay zeka kullanan şirketlerin %28 i pazarlama çalışmaları için yapay zekayı kullanırken diğer şirketlerde bu oran %12.

BrightEdge’in yaptığı araştırmaya katılanların verdiği cevapların sonucunda; sonraki büyük pazarlama trendinin tüketici kişiselleştirme olacağını söyleyenlerin oranı %29 olarak belirlenirken, katılımcıların %26’sı yapay zeka, %21’i ise seslerin aranması olarak cevap verdi.

Narrative Science’ın araştırmasına göre inovasyon stratejileri olan şirketler herhangi bir durumda veri fırsatlarını kaçırmamak için yapay zeka uygulamalarından yararlanıyor.

Pega’nın açıkladığı araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin sadece %33’ü yapay zeka kullandığını düşünürken aslında %77’si yapay zeka destekli desteği olan cihaz veya uygulama kullanıyor.

Arm’ın araştırmasına katılan 6.000 kişinin sonuçlarına göre katılımcıların %61’i yapay zekanın dünyayı daha iyi bir yer haline getireceğini ve dünyayı güzelleştireceğini düşünüyor.

MeMSQL’in 1600’den fazla pazarlama çalışanıyla yaptığı araştırmaya göre -şirketlerin büyüklük oranına bakılmaksızın- katılımcıların %61’i yapay zeka ya da makine öğrenimini gelecek yıllarda şirketleri için en önemli veri girişimi olarak görüyor.

Accenture’un yaptığı araştırma sonucunda yapay zekanın iş gücünde olan verimliliği %40’a kadar arttırması bekleniyor.

İşte yapay zekanın iş ve teknoloji dünyasına olan etkilerini gösteren istatistikler bu şekilde. İyiliği ya da kötülüğü tartışılır fakat asıl olan bir sonuç var geleceğin yöneticisi olacak olan yapay zeka gerçeğine alışmamız gerekiyor.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir