We Are Social Digital 2020

Dünyadaki internet ve sosyal medyanın ortalama kullanımı ve ülkeler bazında istatistiklerini içeren We Are Social 2020 raporu yayınlandı.

We Are Social 2020 verilerine göre, Dünya nüfusunun %59’u internet kullanıyor. Birleşik Arap Emirlikleri %99 internet kullanım oranıyla lider konumundayken Türkiye’de internet kullanım oranı %74.

Ülkelerin sosyal medya ve internet kullanım istatistikleri:

Kullanıcı başına internette geçirilen günlük süre

Dünya ortalaması: 6 saat 43 dakika.

Filipinler kişi başı ortalama 9 saat 45 dakika kullanım süresiyle 1. sırada yer alırken, Türkiye 7 saat 29 dakika ortalama ile 12. sırada yer alıyor.

16-64 yaş arası kullanıcı başına mobil internette geçirilen günlük süre

Dünya ortalaması: 3 saat 22 dakika

Bu alanda 5 saat 11 dakika ile 1. Filipinler iken ortalama 4 saat süre ile Türkiye 13. sırada yer alıyor.

Kullanıcı başına bilgisayar başında internette geçirilen günlük süre

Dünya ortalaması: 3 saat 21 dakika

Bu alanda Güney Afrika 5 saat 9 dakika ile 1. sırada iken 3 saat 28 dakika ile Türkiye ise 20. sırada.

Kullanıcı başına oyun konsolunda geçirilen günlük süre

Dünya ortalaması: 1 saat 10 dakika

Tayland, ortalama 1 saat 43 dakika ile 1. sırada yer alıyor. Türkiye 58 dakika ortalama ile 14. sırada bulunmakta.

Akıllı ev cihazına sahip olma oranı

Dünya ortalaması: % 11

İngiltere % 17 ile 1. sırada, Türkiye % 14 ortalama ile 5. sırada yerini alıyor.

Kullanıcı başına sosyal medyada geçirilen günlük süre

Dünya ortalaması: 2 saat 24 dakika

Filipinler 3 saat 53 dakika ile 1. sırada, Türkiye 2 saat 51 dakika ortalamasıyla ise 15. sırada yer alıyor.

Kullanıcı başına düşen sosyal medya hesabı sayısı

Dünya ortalaması: 8.6

Birleşik Arap Emirlikleri ortalama 10.5 hesapla 1. sırada, Türkiye ise 9.1 ortalama ile bu alanda 13. sırada bulunmakta.

Facebook kullanıcı sayısı:

260 milyon Facebook kullanıcı sayısı ile Hindistan 1. sırada yerini alıyor. 180 milyon kullanıcı ile ABD ikinci, 130 milyon kullanıcı sayısı ile Endonezya 3. sırada yer alıyor.

Facebook’un 37 milyon kullanıcısı olan Türkiye ise 10. sırada.

Instagram kullanıcı sayısı:

ABD 120 milyon kullanıcı ile birinci sırada yer alıyor. Hindistan 80 milyon ile ikinci, Brezilya 77 milyon kullanıcı ile üçüncü sırada.

Türkiye 38 milyon Instagram kullanıcısı ile 6. sırada yer alıyor.

Linkedin kullanıcı sayısı:

ABD, 160 milyon kullanıcı ile 1. sırada yer alıyor. 62 milyon kullanıcı ile Hindistan ikinci, 50 milyon kullanıcı ile ise Çin 3. sırada yerini alıyor.

8.4 milyon Linkedin kullanıcısı olan Türkiye 15. sırada.

Shapchat kullanıcı sayıları

ABD 101 milyon 250 bin Snapchat kullanıcısıyla 1. sırada, Hindistan 22 milyon 950 bin kullanıcıyla 2. sırada, Fransa 21 milyon 250 bin kullanıcı ile 3. sırada yer alıyor.

11. sırada yer alan Türkiye’nin 7.7 milyon Snapchat kullanıcısı bulunmakta.

Twitter kullanıcı sayıları

ABD 59 milyon 350 bin Twitter kullanıcıyla 1. sırada, Japonya 45 milyon 750 bin kullanıcıyla 2. sırada ve İngiltere: 16 milyon 700 bin kullanıcıyla 3. sırada yer alıyor.

Türkiye ise 11.8 milyon kullanıcı sayısıyla 6. sırada.

İnternet kullanıcılarından son bir ayda online alışveriş yapanların oranı

Dünya ortalaması: %52

Endonezya %80 ile 1. sırada, Türkiye %14 ortalama ile 16. Sırada bulunuyor.

Sesli arama yapma ve sesli komut kullanım oranı

Dünya ortalaması: %43

Çin %55 oran ile 1. sırada yer alıyor. Türkiye ise %45 oran ile 7. sırada yer almakta.

İnternet üzerinden TV izleme oranı

Dünya ortalaması: %67

Meksika %88 oran ile 1. sırada yer alırken, Türkiye internet üzerinden %62’lik TV izleme oranı ile sıralamada 21. oluyor.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir