Ünlü Logoların Gizli Mesajları

Etkili ve zekice tasarlanmış logo bir markayı hatırlatacak en önemli detaydır. Bu sebeple bugün dünyanın en tanınmış şirketleri logolarına fark edilemeyen mesajlar gizlemiştir. Bu zekice tasarlanmış logoların gizli dünyasını biraz incelemek istedik. Gelin birlikte bu gizli mesajları açığa çıkaralım!

 

1-Adidas

Adidas’ın logosu zaman içinde değişim geçirse de logodaki üç şerit yerini daima korudu. Logoda, üçgen oluşturulacak şekilde konumlandırılan bu üç şerit; sporcuların başarı yolunda aştıkları zorlukları temsil eden bir dağı sembolize ediyor.

 

 

 

2-Vikipedi

 

Kullanıcıları tarafından ortaklaşa olarak birçok dilde hazırlanan internet ansiklopedisi Vikipedi’nin logosundaki eksik yap-boz parçaları; eksik bilgilere karşı olan arayışın hiçbir zaman tükenmeyeceğini ifade ediyor.

 

 

 

 

 

 

3-FedEx

Dünyanın en popüler kargo şirketlerinden biri olan FedEx’in logosundaki E ve X harfleri arasında bir ok işareti bulunuyor. Bu ok işareti firmanın daima ileri gideceğini ve ileri görüşlü olacağını temsil ediyor.

4-Hyundai

Genellikle Hyundai’nin logosundaki H harfinin marka adının ilk harfini simgelediği düşünülür. Fakat gerçekte H harfi el sıkışan iki kişiyi (müşteri ve şirket temsilcisi) simgelemektedir.

5-Amazon

Amazon’un logosu aslında şirket felsefesinin bir yansıması. Turuncu ok, şirketin müşterilerini memnun etmek istemesi nedeniyle bir gülümsemeye benzetilmiştir. Ayrıca ok A’dan Z’ye uzanmıştır, bu da A’dan Z’ye akla gelebilecek her ürünün bulunduğunun bir simgesidir.

 

6-Baskin Robbins

Baskin Robbins’in logosundaki “BR” bölümündeki pembe renkli kısımları 31 numarasını oluşturur. Bu da ünlü Baskin Robbins dondurmalarının kaç çeşidinin bulunduğunu vurgular.

7-Mercedes

Mercedes’in logosu güçlü bir anlam barındırıyor. Üç farklı kola ayrılan logo; kara, deniz ve havadaki hakimiyeti ve kalitesini simgeliyor.

8-LG

Lg logosuna dikkatli bakıldığında insan yüzüne benzediği görülür. Logoy biraz çevirilip L harfi dışarı doğru sürüklediğinde ise LG’nin, müşterilerinde görmek istediği mutluluğun sembolü olan bir görüntü ortaya çıkar.

 

9-Sony Vaio

Sony Vaio logosunun ilk iki harfi elektronik cihazlardaki “analog dalgaları” temsil ederken, son iki harfi 1 ve 0 numaralarına benziyor. Bu da 1 ve 0 ile ifade edilen “dijital dalga” örneklerini ifade ediyor.

10-Mitsubishi

Mitsubishi’nin logosunun aslında eski bir tarihi bulunuyor. Mitsubishi logosu Tosa Clan’ın üç karosu ve Iwasaki ailesini temsil eden 3 meşe yaprağının kombinasyonundan oluşuyor. Günümüzdeki logoda bulunan karolar güvenirlik, sağlamlık ve başarıyı temsil ederken, Mitsubishi kelimesinin “Mitsu” (üç) ve “bishi” (karo/elmas) kelimelerinden oluşturulduğu da belirtiliyor.

1.00 avg. rating (54% score) - 1 vote

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir