Türkiye Dijital Reklam Yatırımları Raporu

Türkiye Dijital Reklam Yatırımları Raporu

Türkiye Dijital Reklam Yatırımları Raporu

İAB Türkiye’nin yayınladığı rapor 2011 yılı internet reklamcılığına yapılan yatırımları kapsıyor. İnternetin dünyanın en hızlı gelişen reklam pazarı olduğu kesin zaten çeşitli raporlarla ortaya çıkan rakamlarda bunu gösteriyor. IAB Türkiye’den yapılan açıklamada Türkiye’nin internet reklamcılığında diğer ülkelerle aynı hızda geliştiğini ortaya koyuyor.

İAB Türkiye tarafından açıklanan rapor ilk defa 2011 yılı için hazırlanıp açıkladı. Rakamlar bize internet reklamcılığı hakkında daha fazla fikir vermesi açısından çok önemli. Raporda internet reklamcılığının çeşitli kategorilerde ne kadar yatırım aldığı gözler önüne seriliyor. Biraz rakamlardan konuşacak olursak;

Toplamda mobil reklam, arama motoru reklamcılığı, display, in game reklamları, e-posta, ilan reklamları gibi kategorilerde 721 milyon lira yatırım yapıldığı raporun en önemli bilgilerinden biri. Peki bu yatırımlar yukarda açıklanan kategorilerde nasıl dağılım gösteriyor hep beraber maddeler halinde görelim;

  • Son zamanlarda gelişme gösteren mobil internet reklam alanında tam olarak atak yapamasa da yine de hızla büyümeye devam ediyor. Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan “Mobil Reklam Yatırımları” 25 milyon TL’yı bularak önemli bir gelişme gösterdi.
  • Arama motoru reklamcılığı sektörün en çok yatırım yapılan kategorilerinden biri. Zaten mantık olarak olması gereken de o. Çoğu insan interneti kullanmaya başladığında büyük ihtimal arama motorundan başlar. Çoğu aradığımız şeyleri oradan bulduğumuz için bu alanlara verilen reklamların sayısı artmakta ve yatırım alanı her geçen gün genişlemekte. “Arama Motoru Reklam Yatırımları”; 339 milyon TL lik yatırım ile kategorilerde en çok yatırım alan reklam yeri oldu.
  • Reklam yatırımlarının bir diğer önemli kategorisi de display reklam yatırımları dediğimiz, gösterim ve tıklanma bazlı reklam, sponsorluk ya da gelir paylaşımı reklamları. Arama motoruna yapılan reklam yatırımlarından sonra en çok yatırım yapılan kategori oldu. Yatırım tutarı 300 milyon liraya yaklaştı.
  • Son olarak ilan sayfaları reklamlarına 58 milyon lira yatırım yapılırken e-posta ve in-game reklamlarına da 5 milyon lira yatırım yapıldı.

İnternetin kaçınılmaz büyümesi ile internette yer alabilecek her alan büyüme gösteriyor. İnternet reklamcılığı interneti ayakta tutacak en büyük yatırım alanlarından biri. İnternet canlandıkça şirketler ve kişisel iştirakler tanıtımları için bu reklam modeline yönelecekler. Bu da interneti herkes için daha cazip hale getirecek.

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir