Türk Mühendis Like.com’u 100 Milyon Dolara Google’a Sattı

like-com-google

Türk Mühendis Like.com’u 100 Milyon Dolara Google’a Sattı

Görsel arama ve yapay zeka alanında yeni teknoloji geliştiren ve bu alanda birçok patentin sahibi olan 34 yaşındaki Türk mühendis Burak Göktürk’ün bundan 4 yıl önce Kaliforniya’da kurduğu “like.com”u, yeni ekonomi devi Google 100 milyon dolara satın aldı.

2006’nın sonunda Munjal Shah’la birlikte like.com yatırımına imza atan, ardından risk sermayedarları ve internet devlerinin gündemine giren Burak Göktürk’un hedefi alışveriş ve insan ilişkisini internette yeni bir boyuta taşımak. Şu anda ABD (like.com) ve İngiltere (like.co.uk) versiyonları bulunan site İngilizce dışında farklı dillerde de hizmet vermek için çalışma yürütüyor.

İşin teknolojisini geliştirdi
“Görüntülü arama tabanlı akıllı alışveriş sitesi” fikrini internette like.com’da hayata geçiren Göktürk, bu işte teknoloji işlerinin sorumluluğunu üstlendi. Şirketin CTO’su, bir diğer ifadeyle teknoloji işlerinin başındaki isim olan Göktürk’ün ortağı Shah ise CEO olarak operasyonel işleri devraldı.

Google görsel arama tabanlı işler yapmasına karşılık Burak Göktürk’ün patentini aldığı ve like.com’da kullandığı teknolojilere yakın bir uygulama-servis geliştiremedi ve yapılan pazarlıklar sonunda like.com, Google’un oldu.

Şirketin yönetiminde devam edecek olan Göktürk, bundan böyle işin çok daha büyük ölçeğe ulaşması, içeriğin moda dünyasından Google’ın arama havuzundaki diğer tüm alanlara yayılması için çalışacak.

Fotoğraftan Tanıyor
Like.com ünlülerin eşyalarını fotoğraftan tanıyarak, bu ürünlerin satın alınmasına aracılık eden servisiyle popüler oldu. Bir ünlünün ayakkabısı veya mücevheri kare içine alınıp “bunu ve benzerlerini bul” sistemini geliştiren like.com’un Google’la birlikte mobil alana yüklenmesi gündemde.

Like.com ne iş yapıyor?
Moda alanına odaklanan like.com, mücevher, saat, giysi, çanta ve ayakkabı gibi ürünlerin görsel olarak benzerlerini birkaç saniyede bulup kullanıcının fiyat karşılaştırması yapmasına ardından da satınalma işlemine aracılık ediyor. Yapılan alışverişlerden yüzde 5-15 arası komisyon alıyor.
Örneğin kullanıcı bir ayakkabıyı beğendiğinde, “Visual Search” (görsel arama) tuşuna basarak internette binlerce ayakkabı mağazasından benzer ayakkabıları görüntülüyor. Metin tabanlı da bu işlem yapılabiliyor. “Kırmızı ceket” aramasının sonucunda sadece bu renkteki ceketler, fiyatlarıyla birlikte sergileniyor. Aramalar, marka, fiyat aralığı, renk ve trend bazlı olabiliyor.

Like.com’un yaptığı iş dev şirketlerin ilgi alanlarından biri. Fakat burada genellikle yazılı arama motorları kullanılıyor. Google (Froogle) ile eBay’in (Shopping.com) yanı sıra Yahoo ve Microsoft da bu işe yatırım yapıyor. Like.com ise algoritması ve patentleriyle bu işte fark yaratıyor.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir