Teknoloji Marketlerinde Büyüme Durdu Daralma Başladı

Teknoloji Marketlerinde ki Büyüme Durdu Daralma Başladı

2013’ün son çeyreğine oranla 2014 Şubat-Mart-Nisan aylarında %28 oranında bir düşme söz konusu. 2012 yıllarındaki cirolar ile aynı oranda.Bu durum da daralmanın habercisi.Geçen sene 8 milyar liralık büyüklüğe ulaşmış olan teknoloji marketleri 2014 senesinde 6-6.5 milyar liraya geriledi.

2013 yılında “Teknolojik Marketler” sektörü  %37 oranında büyümüştü. 2014 yılında ise bu büyüme yerini daralmaya bıraktı.

Ekim-Aralık 2013 Şubat-Nisan 2014 Değişim
2.28 milyar TL 1.64 milyar TL -%28

Cep telefonlarına taksit kalktı satışlar düştü

Kredi kartına taksit ile alınan cep telefonları artık tarifeye ek taksit ile alınabiliyor.Bu durum herkesçe hoş karşılanmıyor.Cep telefonu kullan bir çok kişi bir tarifye abone değil veya faturalı hat kullanmıyor.Vatandaşlar eskiden istedikleri yerden istedikleri model telefonu taksitle alabiliyorlardı.Taksit uygulamasnını kalkması birçok telefon bayisini iflasa kadar sürükledi.Taksit sınırlandırılması getirildiğinden itibaren 2014 Şubat-Nisan ayları önceki dönemler ile karşılaştırıldığında satışlarda önemli boyutta azalma olduğu görülüyor.

GfK dan alınan verilere göre 2012 senesinin Şubat-Nisan  dönemi ile 2013 yılının aynı dönem aralığı kıyaslandığında Teknoloji Marketlerinde olan %60 büyüme 1 milyar liradan 1,69 milyar liraya yükselmiştir.Cep telefonlarına taksit sınırlandırılması 2014 Şubat-Nisan ayları arasında gelmiştir.Bu döneme bakıldığında %3’lük gerileme olduğu görülmektedir.Teknoloji Market Pazarlarında ki büyümenin durması ve daralması cep telefonuna taksit uygulamasının kalkması ile şüphesiz doğru orantılıdır.Teknolojik Marketlerin gelirinin büyük bir kısmını cep telefonları oluşturuyordu.Cep telefonlarının sürekli yenilenen insanları cezbeden önemli bir iletişim aracı olmasının da etkisini gözönünde bulundurmak gerekir.

1

Mağazalar kendilerini geliştirme yolunda

Teknolojik marketlere gelen müşteriler en çok telefonlar üzerinde yoğunlaşıyordu.Telefonları satın almadan önce deneyebilmek, elimize alıp inceleyebilmekde Teknolojik Marketlerin avantajlarından biriydi.Taksit uygulaması kalktığından beri Teknolojik Marketler satış yapabilmek için yeni kampanyalar ve indirimler yaparak müşteriyi çekmeye çalışıyor.Yeni çıkan ürünleri ilk olarak mağazaya getirip müşterilerin aradığı ürünü kolaylıkla bulabilmesini hedefliyor.Ayrıca iç tasarımlarınıda değiştirerek müşterilerde ferah,güzel gençleri çekebilecek bir tasarım ile müşterileri cezbetmeyi hedefliyor.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir