Teknoloji Dünyası

Teknoloji devlerinden AMD ‘nin yaptığı araştırmaya göre 2011 yılında bilgisayar ve teknoloji dünyasında oyunun kuralları ve piyasanın işleyişi değişiyor.

En büyük bilgisayar işlemcisi ve ekran kartı üreticilerinden biri olan firmaya araştırma sonuçlarını şöyle değerlendirdi “Müşteriler artık bir kırılma noktasında; seçenek bolluğu, değer ve şeffaflık arıyorlar. Megahertzler, bileşen markaları ve gösterişli oyuncaklar tüketicileri ilgilendirmiyor. Asıl istedikleri, hayat tarzlarına en uygun mükemmel bilgisayar deneyimi. Daha esnek, kişiye özel, kullanıcı dostu bir deneyim.

Günümüzde tüketiciler tarafından en çok tercih edilen görsel iletişim. İnsanlar sözcükleri ancak dakikada 150 sözcük hızla algılayabilirken, görsel verileri bunun 400 ila 2000 katı hızla işleyebilmekte. HD ekranlar artık bütün evlerde ve işyerlerinde bulunmakta ve çoğu kişi HD görüntü ve film kayıt özelliği olan cihazları tüm gün yanında dolaştırmakta. Ailelerin binlerce dijital fotoğrafı ve filmi var ve bunların düzenlenmesi, yönetilmesi gerekiyor. Bilgisayar deneyimleri, bu yeni gerçekleri yansıtmalı.”

Sonuç raporuna göre birinci sınıf görsel bilişimin tüketiciye açılması önümüzdeki dönemde de giderek önem kazanacak. Comscore araştırmasında belirtildiği üzere Eylül 2010’da ABD’de 175 milyon internet kullanıcısı çevrimiçi video izledi ve toplam 5,2 milyar video izlendi; bunların neredeyse yarısı da YouTube üzerinden geçti. Jon Peddie Research ise 2009’da dünyada 96 milyon kişinin özellikle eğlence deneyimi için bilgisayar satın aldığının altını çizdi. Bu kişilerin bilgisayarlarında yaptığı işler bir genellemeyle izleme, paylaşma ve oluşturma çizgilerinde ilerliyor.

İnsanların görsel içeriği nerede ve nasıl kullandıkları, tüketicilerin önem verdikleri şeylerde ciddi değişimlere yol açıyor ve insanlar istedikleri zaman, istedikleri yerde görsel açıdan zengin bilgisayar deneyimleri yaşamak istiyorlar.

Kaynak: Haberturk

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir