Taklitler Aslını Yaşatır

Herhangi bir ürün veya hizmetin taklitlerinin ortaya çıkması, o ürünün veya hizmetin tüketiciler nezdinde beğeni gördüğü ve talebinin üst seviyelerde olduğuna işarettir.

Taklit ürün ve hizmetlerin piyasaya sürülmesinin temel sebebi arzın talebi yeterince karşılayamaması veya tüketicilerin, orijinal ürünlerin fiyatlarının çok yüksek olmasından dolayı taklit ürünlere yönelmesinden ileri gelmektedir.

Taklitlerin asıllarını geçme şansıları yoktur. Çünkü taklitler gerçeklerinin kopyasıdır ve daima gerçeklerinin gölgesinde kalırlar ve gün ışığına çıkamazlar. Yapabildikleri tek şey gerçeklerinin halkla ilişkilerini başarıyla yürütmekten ibarettir.

İyi taklit kötü taklit tam bir yanılsamadır

İyi taklit kötü taklit tam bir yanılsamadır. Çünkü orijinal bir ürün ne kadar başarılı bir şekilde taklit edilirse edilsin daima orijinalini çağrıştıracağından onun reklamını yapmaktan ileri gidemez dolayısıyla sürekli olarak da orijinalinin gölgesinde kalır.

İyi taklit olsun kötü taklit olsun eninde sonunda kaybolmaya mahkûmdur.

Taklit ürün ve hizmetlerin marka değerleri olmadığından ve orijinallerinin reklamlarını yapmaktan ileri gidemediklerinden kısa veya orta vadede kaybolmaya mahkûmdurlar çünkü kendine özel marka kimliği yaratamayan ürün veya hizmetlerin yaşam şansı yoktur.

Taklit ürün veya hizmetler orijinallerine oranla ne kadar fiyat avantajı sağlarsa sağlasın hatta daha kaliteli olsalar dahi sürekli olarak gerçeklerini çağrıştıracaklarından onları geçme şansları da yoktur.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...