Sosyal Medya’nın Gücü

1

2Chicago’da büyüyen ve eğitimine liseye kadar devam eden Ramor, senelerce restoranlarda garson olarak çalışıyor. Yıllar sonra hayaline kavuşuyor ve Domino’s Pizza’nın bir şubesini Chicago’da açıyor. Bir markanın bayisi olmak, o markanın kuralları ve pazarlama politikası üzerinden işletmek anlamına geldiğinden, işletmeci kendinden çok şey katamıyor. Ama Ramon bilinen işletme kurallarının aksine bir yöntemle, işlettiği Domino’s şubesini kişiselleştirmeyi başarıyor.

 

1 Dolara Pizza Satarak Para Kazanamam Ama İnsanlarla İletişim Kurarak Para Kazanabilirim

Ramor 2005 yılında üniversite öğrencileri ile anlaşarak işlettiği Domino’s Pizza şubesinin Facebook grubunu kuruyor.   

Çevredeki lise ve üniversitelerdeki bir çok etkinliğe pizza sponsoru oluyor. 
Öğrencilerden pizza yerken, pizza standının başında kuyrukta beklerken ve eğlenirken çektirdikleri fotoğrafları internetteki gruplarda paylaşmalarını istiyor.

Facebookta belli bir başarıyı yakalayan Ramon sosyal medyadaki ağını genişletiyor  Twitter’ı ve monitter.com’u kullanarak sosyal medyada şubesini yakın takibe alıyor.

3

Bir süre sonra Ramon kendi sosyal medya kurallarını koyuyor

  • Seni anlatacak ve işletmeni en iyi temsil edecek kelimeleri ve görseli seç.
  • İstikrar göster.
  • Transparan ol.
  • Samimi ol hatta olabiliyorsan sempatik ol.
  • İletişimin bir parçası ol.
  • Oluşturduğun çevre için kategorizasyon yap.
  • Senden ürün satın alan müşterileri elinde tut, yenileri için gayret et.
  • Senden ürün almadıkları için insanları ve rakiplerini asla sosyal ortamda yargılama.
  • Markanı takip et.

4

 

Ramon’un takipleri boşa çıkmıyor ve yanlış pizza gönderimi yapan şubesi hakkında olumsuz bir tweet’e rastlıyor. Direk şubeye gidiyor giden Ramon o saatte o siparişi hazırlayan personelini buluyor. Özür mesaji taşıyan bir video hazırlıyor ve internette yayınlıyor.Bu özür videosu yerli-yabancı basında ve pazarlama bloglarında paylaşıyor. Video 906,908 kez izleniyor.

 

 5
Ramon sosyal ortamda yaşadıklarını gerçek hayat ile birleştiriyor ve bastırdığı kataloglara en aktif Twitter takipçilerinin isimlerini yazdırıyor. Sonra bu katolugun resmini çekerek TweetPhoto sitesinde paylaşıyor.
 6
Ramon şubesinde de etkinlikler düzenliyor. Şubeye her gün bir müşterisini konuk ediyor ve beraber favori pizzalarını yapıyorlar. Etkinlik sonunda Ramon müşterilerine hediye çeki armağan ediyor ve etkinligin detaylarını Twitter ve Youtube’ta paylaşıyor.

 

 11
Senelerce sosyal medyayı kullanan Ramon, en sonunda müthiş bir pazarlama stratejisi geliştiriyor. Uyguladığı son afiş ile ödüle layık görülüyor. İşte o yaratıcı afiş tasarımı. Ramon’un emekleri sonuçsuz kalmıyor ve işletmesi, Amerika genelinde en iyi müşteri hizmeti sunan Domino’s şubesi seçiliyor.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir