Sosyal medyada itibarınızı kaybetmeyin

Başta Facebook ve Twitter olmak üzere sosyal medya mecralarının hızla gelişmesi, mobil cihazlar üzerinden kullanımlarının yaygınlaşması sosyal medyanın kitleler üzerindeki etkinliğini arttırmıştır.

Sosyal medya kitleleri çok kısa sürede etkileyebildiğinden iki tarafı keskin bıçak gibidir ve doğru yönetilmediği takdirde ciddi itibar kayıplarına sebep olur.

Peki, sosyal medyanın nasıl yönetilmesi gerekir?

Sosyal medya, herkesin her türlü fikrini hiçbir kontrole bağlı kalmaksızın paylaşmasına imkân tanıdığından, tehlikeleri ve fırsatları birlikte sunmaktadır. Dolayısıyla sosyal medyanın çok dikkatli bir şekilde yönetilmesi gereklidir. Sosyal medya doğru yönetildiğinde kurumlara ciddi manada itibar kazandırabileceği gibi doğru yönetilmediğinde itibar kayıplarına sebep olabilmektedir.

Yapılması gereken sosyal medyayı sürekli olarak kontrol altında tutarak, yayımlanan olumsuz haberlere ve şikâyetlere vakit kaybetmeden yanıt verilmesidir. Sosyal medyada dikkat edilmesi gereken bir diğer konu da aktif olmaktır. Şirket hakkındaki tüm haberler sosyal medyada paylaşılmalı ve ziyaretçilerin tüm sorularına mümkün olduğunca hızlı biçimde yanıt verilmelidir.

Sosyal medya üzerinden ziyaretçilerle güçlü bir iletişim kurulması durumunda, şirketlerin itibarları yükselmekle kalmaz, ziyaretçiler nezdinde ki marka bağımlılıkları da oluşmaya başlar.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...