Sosyal Medya Yönetimi

İnternetin hızla gelişmesi ve yaygınlaşması Sosyal medya şirketlerin iletişim stratejileri açısından çok önemli bir noktaya getirdi. Günümüzde şirketler tüm iletişim faaliyetlerini web siteleri, bloglar, facebook ve twitter gibi sosyal medya mecraları üzerinden yürütmeye başladılar.

Sosyal medyanın kurumların iletişim stratejileri açısından çok önemli bir konuma gelmesi, doğru yönetilmesi gerekliliğini de doğurmuştur. Göz ardı edilmemelidir ki sosyal medya şirketinizi rezilde edebilir vezirde.

Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sosyal medyanın doğru bir şekilde yönetilebilmesi için sürekli olarak güncellenen aktif bir facebook sayfasının ve twitter hesabının oluşturulması gerekmektedir.

Google Alerts ve Twitter Search kullanılarak sosyal medya içerik takibinin aralıksız olarak yapılması gerekmektedir.

Sürekli olarak güncellenen kurumsal bir blog oluşturulmalı ve blog sayfasında kurum tarafından yayınlanan tüm haber ve duyurulara yer verilmelidir.

Kurumsal Blog sayfalarında kurumların ana faaliyet alanları ile ilgili yeni trendleri yansıtan haberlere yer verilmesi marka bilinirliğinin artmasında olumlu yönde katkı sağlamakta ve arama motorlarında üst sıralara çıkılmasında yardımcı olmaktadır.

Hedef kitlenin yaş, eğitim durumu, gelir seviyesi belirlenerek facebook üzerinden anketler düzenlenmesi sunmuş olunan ürün veya hizmetlerin tüketiciler nezdinde memnuniyetini ölçer ve marka bağımlılığının yaratılmasında yardımcı olacaktır.

Şirketler web sitelerinde ve sosyal medya mecralarında sunmuş oldukları ürün ve hizmetlerdeki tüm yenilerini hedef kitlelerine ulaştırmak amacıyla düzenli olarak e-bültenler göndermelidir.

Google Adwords reklamları ile sosyal medya ve arama motoru optimizasyonu (Seo) çalışmaları desteklenmelidir.

Google adwords kampanyalarında verilen hizmetlerle ilgili etkili anahtar kelimeler seçilmelidir.

Sahip olunan tüm sosyal ağlar birbirine entegre hale getirilmelidir.

Google’ın belirlemiş olduğu standartlara uygun bir web sitesi oluşturulmalıdır.

Seo – Arama motoru optimizasyonu, sosyal medya çalışmaları ve Google adwords reklam kampanyaları sürekli olarak takip edilerek kat edilen gelişim raporlanmalıdır.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir