Sosyal Medya ve Tüketim

Sosyal medya tüketimi geleneksel medyaya oranla gözle görülür oranda değiştirdi, tüketicilerin algılarını, beklentilerini kısacası tüm davranışlarını etkiledi. Markalarda bu trendin dışında kalamadı hedef kitleleriyle kurduğu ilişkiyi kökünden değiştirmek zorunda kaldı.

Markalar artık insanlarla arkadaş oldular. Tüketiciler markaların ürünlerini ve hizmetlerini tüketir konumdan çıkıp, markaların yarattığı değerleri paylaşan konumuna geçtiler.

Sosyal medyanın henüz bu kadar yaygınlaşmadığı dönemlerde tüketim trendleri tepeden inmekte ve belirli bir süreç içerisinde geniş kesimlere yayılmaktaydı. Fakat günümüzde sosyal medyanın etkisiyle trendler bir anda geniş kitlelere yayılır konuma geldi.

Sosyal medya her ne kadar biliniyor gibi gözükse de gerçekte kimse tarafından etkileri ve ne olduğu tam olarak bilinmiyor. Çünkü sosyal medyadaki değişim takip edilemeyecek bir hızda ilerliyor. Dolayısıyla kurumlar ve bireyler tarafından nasıl kullanılması gerektiği de tam olarak keşfedilmiş değil.

Sosyal Medyanın Getirdikleri

• Sosyal medya haber kaynaklarını çeşitlendirdi. Bu durum medyadaki tekelleşmeyi kısmen de olsa kırmaya başladı. İnsanlar artık farklı mecralardan istedikleri haberlere kolaylıkla ulaşabiliyor.
• Sosyal medyanın gelişimi ile birlikte artık hiçbir şey gizlenemiyor dünya artık çok daha şeffaf bir konuma geldi.
• Sosyal medya ile birlikte insanlar birbirine çok rahat bağlanıyor ve hiçbir sınır tanınmıyor bu sebeple sosyal medya kullanıcılarının çok daha fazla dikkatli olması gerekiyor.

Hakan TAŞGIN

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir