Sosyal Medya ve İhtiyaçlar Hiyerarşisi

Sosyal Medya ve İhtiyaçlar Hiyerarşisi

Gün geçmiyor ki sosyal ağlar ile ilgili yeni bir araştırma, yeni bir değerlendirme veya anket görmeyelim. Hayatımızın her alanına giren sosyal medya artık işimiz oldu. Nasıl göz ardı edilebilir ki? Arkadaşlarımız orda. Artık herkesle oradan selamlaşıyoruz. Kim bir arkadaşının doğum gününü Facebooktan öğrenmediğini iddia edebilir. Mutlaka pek çok arkadaşımızın doğum gününü orda gördüğümüz için kutladık yoksa aklımızın ucundan bile geçeceği yoktu.

Sosyal medya; artık bütün hayatımız orda, resimlerimiz, videolarımız son zamanlarda gerçekleştirilen değişikliklerle şarkılarımız. Hepsini de yakınlarımızla paylaşabiliyor, buna da sosyal olmak diyoruz. Ne kadar doğru ne kadar yanlış tabi ki kişiden kişiye değişir. Anlatmak istediğimiz hayatımızın içine girdiği. Hatta sürekli yazdığımız yazılarda görüyoruz ki araştırmalar yapılıyor, sosyal ağlar üzerine veriler ortaya konuyor ve değerlendirmeler yapılıyor.

Bu kadar çok işimizin içine girmesinin sebebi de kimileri için iyi bir gelir kaynağı olabildiği gibi kimileride yol gösterici olmak istiyor. Kendini bahsettiğimiz sosyal ağlarda geliştirmek isteyenlerde yok değil.

Yapılan son sosyal medya inografiğinde ilginç bir yöntem izlenmiş. Sosyal ağların hiç Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisine göre düzenlendiğini düşünmüş müydünüz? Araştırma sonuçları hangi sosyal platformun sizin için daha önemli, hangisinin insanlara daha özel, hangisinin daha güvenli olduğu araştırma sonuçları gözler önüne seriliyor.

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir