Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya mecraları, kullanıcılardan ilgi çektikçe bu alana ayrılan pazarlama bütçeleri de artıyor. 600 milyon kullanıcıya ulaşan Facebook durmaksızın büyürken, sosyal medya pazarlama bütçelerinin de yarısından fazlasını kendine çekiyor.

Hubspot‘un info grafiğine göre dünyada sosyal medya pazarlamasına harcanan bütçe 3.4 milyar dolar, bunun 1.7 milyar doları sadece ABD’den. Facebook bu harcamalardan %53 gibi büyük bir pay alırken, Myspace’in payu %17, oyun ve uygulamaların ise %8. Konum tabanlı servisler ve henüz genele açık bir reklam altyapısı sunmayan Twitter’in aldığı pay ise sadece %3.

Fortune 100‘e giren kurumsal şirketlerin sosyal medyayı nasıl kullandığına yer veren info grafikte, Twitter’ın daha önde olduğunu görüyoruz. Şirketler %65 oranında kurumsal Twitter hesabına sahip. Araştırmaya göre şirketlerin %54′ü Facebook Sayfası, %50′si Youtube Kanalı, %33′ü isekurumsal blog kullanıyor.

Özellikle TV ve geleneksel medya harcamalarının rotasının sosyal medyaya çevrildiği son dönemden bir örnek veren Hubspot, Pepsi’nin 23 yılın ardından Superbowl’un bu yılki TV yayınına reklam vermeyip sosyal medyaya yöneldiğini söylüyor.

Yine en az bir sosyal medya mecrası kullanan Fortune 100 şirketleri arasında en yoğun ilgiyi Twitter görüyor. Şirketlerin %82′si her hafta ortalama 27 kez Twitter hesabını, 3.6 kez da Facebook sayfasını güncelliyor. Ayda ortalama 10 video, 7 tane de blog yazısı kurumsal hesapların elinden çıkıyor.

Kaynak: Webrazzi

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir