Sosyal Medya 2010’a Damgasını Vurdu

Sosyal Medyanın gelişimi ve her alanda yaygınlaşması pazarlama uzmanlarının, reklamcıların ve kurumların iş yapış şekillerini, pazarlama planlarını değiştirmelerini ve yeni sosyal medya trendlerine adapte olmalarını bir zorunluluk haline getirdi.

Sosyal ağların ve internetin kullanımının bu denli yaygın olmadığı dönemlerde tüketiciler herhangi bir hizmetten veya üründen memnun olmadıklarında firmayla birebir olarak mektup veya telefon vasıtası iletişime geçiyorlardı.

Sosyal ağların ve internetin hızla yaygınlaşmasıyla tüketiciler kullandıkları tüm ürün ve servislerle ilgili yorumlarını hiç vakit kaybetmeden yapma imkânına kavuştular. Dolayısıyla kurumların sosyal medyayı tüketicileri dinlemek, eğitmek, destek almak ve tanımak için etkin bir şekilde kullanmaları bir gereklilik haline geldi.

İnternet çağında interaktif teknolojilerin kullanılmasıyla oluşan araçlar ve içeriklerin tümü sosyal medya olarak adlandırılmaktadır. Bu sebeple kurumların sosyal medyayı ayrı bir disiplin olarak değerlendirmeleri ve o doğrultuda değer vermeleri gerekmektedir.

Sosyal ağlarda açık güvenilir ve şeffaf olunmalıdır.
Sosyal ağlarda başkası gibi davranmak şirketlere yarardan çok zarar getirmektedir. Tüketicilerle sosyal ağlarda kurulacak olan iletişimin güvenilir ve şeffaf olması kurumlara ciddi oranda artı değer kazandıracağı gibi, güven duygusunu da arttırır.

Kurumsal Bloglar
Bloglar kurumların tüketicilerine mesajlarını ilettiği, haberlerini paylaştığı ve yeni çıkardıkları ürün veya hizmetlerin tanıtımını yapabildiği mecralardır. Bloglar gündelik konuşma dilinde yazıldığından tüketiciler ile kurumlar arasında sıcak bir bağ kurulmasını sağlar.

Bloglarda Dikkat Edilmesi Gerekenler
• Bloglar yaratılırken hedefler net bir şekilde belirlenmelidir.
• Bloglar sürekli olarak güncellenmelidir. Aksi takdirde blogların ziyaretçi sayıları sürekli olarak düşüş gösterir.
• Bloglar facebook, twitter, friendfeed gibi sosyal mecralar ile entegre hale getirilmelidir.
• Bloglar olabildiğince geniş kitlelerle paylaşılmalıdır.
• Bloglara gelen yorumlar cevapsız bırakılmamalıdır. Çünkü bu sayede tüketiciler nezdinde güven duygusu yükselir, kuruma karşı aidiyet duygusu gelişir.

Hakan TAŞGIN

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir