Shell,Apple ve Coca Cola’nın Logo Hikâyeleri

Son dönemde markalarda, logolarını basitleştirme trendi hâkim. Logo değişimleri her zaman iyi sonuçlanmıyor. Çağa uyum sağlamak için yapılmış fakat müşterilerde hayal kırıklığı yaratan büyük marka değişimlerine tanık olduk.

Marka değiştirme ve modernleştirme süreçlerini daha etkin ve iyi kullanan hatta bu konuda uzman olan firmalar da var. Logo, markanın neyi temsil ettiğinin fiziki hali, başka bir deyişle markanın grafik felsefesidir.

Bu yüzden firmalar için hedef kitleye göre ürün logosunu güncelleştirmek çok önemlidir. Logo güncelleme ve modernize etmenin sınırı nedir? Bu soruya marka stratejisi uzmanı Jamey Boiter, dünyaca ünlü üç markayı örnek göstererek cevap veriyor:
Shell, Apple ve Coca Cola markanın yarattığı mirası kaybetmeden logolarını güncelleştirebilen üç global marka.

Shell Petrol
İstiridye kabuğu anlamına gelen Shell’in adı insanlarda görsel bir imaja sahip. Shell logosunun değişimine baktığımızda bu imajın ne kadar farklı kullanıldığını görebiliyoruz. 1900 ile 1930 arası gerçekçi deniz kabuğu görselinin farklı versiyonları ile oluşturulan Shell logosunda, 1948’de şu anda da kullanılan sarı kırmızı renkleri kullanılmaya başlanıyor ve daha grafik bir hal alıyor. Shell geçmişte oluşturduğu imajı basitleştirerek logoda deniz kabuğu görselinin en sade halini kullanıyor.

Apple
Apple’da logosunu zeki ve ufak değişikliklerle modernleştiren firmalardan biri. 1970’lerde elma bahçesi görselini kullanan marka sonra gökkuşağı renkli elma logosuna geçti. Bu değişiklikten sonra logonun siluetinde bir daha değişiklik yapmayan firma, sadece logonun renkleri ile oynadı. Renk değişimleri markanın üretim stratejisiyle uyumlu bir şekilde daha minimal bir hal aldı.

Coca Cola
100 yılı aşkın bir süredir defalarca logo değiştiren Coca Cola’nın logosundaki değişikliklere çok kolay alışıldı ve kabul edildi. Bunun bir sebebi markanın Spenserian yazı stilini her zaman koruması. Marka her değişiklikte daha kolay okunan ve algılanan logolar yarattı.

Sonuç olarak, logo değişimlerinde küçük değişiklikler ve eski logoyla bağlantılı işler ortaya koymak önemli. Bir logonun toptan değişimi çoğunlukla gereksiz ve olumsuz bir eylem. Marka logoyu büsbütün değiştirince, tanınırlığını ve güvenirliğini kaybediyor. Gap’ın geçen seneki büyük logo skandalından bu konuda büyük ders çıkarılabilir.

Kaynak: Mediacat Online

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir