Seo ve Google Adwords Karşılaştırması

Online  medyanın giderek öneminin artması online pazarlamanın şirketler açısından öneminin aynı oranda artmasına sebep olmuştur. Fakat şirketler yeni yeni gelişmekte olan online medya alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olamadıklarından hangi online pazarlama stratejilerini kullanacakları konusunda ciddi tereddütler yaşamaktadırlar.

İki ayrı online pazarlama stratejisi bulunmaktadır.  Bunlar arama motoru optimizasyonu – Seo ve Google adwords reklam kampanyasıdır.

Arama motoru optimizasyonu – Seo sabır gerektiren bir çalışmadır ve uzun soluklu stratejik bir planlamaya ihtiyaç duyar. Google, organik aramalarda ön sıralarda yer alınması için yapılan Seo çalışmaları için herhangi bir ücret talep etmemektedir.

Google arama sayfalarının sponsor bağlantı bölümünde görüntülenen Google adwords ise; arama sonuçlarında üst sıralarda yer alınabilmesi daha rahat kontrol edilebilmektedir. Fakat Google, adwords çalışmalarında tıklama başına maliyet bazında ücret talep ettiğinden bazı sektörlerde maliyetler olabildiğince yükselmektedir.

Online pazarlama stratejileri ile istenilen hedeflere ulaşılabilmesi ve marka bağlılığının yaratılabilmesi için Google adwords ve Seo çalışmaları bir bütün olarak düşünülmeli ve çalışmalar eşgüdüm içinde yürütülmelidir. Aksi takdirde ne kadar para harcanacak olursa olsun istenilen hedeflere ulaşılması güçtür.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir