Seo Ölçümleme

Seo Ölçümleme

Seo Ölçümleme

Seo ölçümleme internet medyasının gelişimine takiben oldukça büyük önem kazanmıştır. İnternet medyanın geleneksel medyaya oranla sunmuş olduğu en büyük fırsat ölçümlenebilme özelliğidir.

Geleneksel medya organlarında yayınlanan reklamların, duyuruların, basın bültenlerinin hiçbir zaman kaç kişiye ulaştığı ve ne gibi geri dönüşler sağladığı net bir şekilde belirlenememektedir.

İnternet medyasında ise kurumsal veya e-ticaret sitelerine, sosyal paylaşım mecralarına kaç kişinin girdiği hangi sayfalarda ne kadar zaman harcandığı ve ne gibi geri dönüşler sağlandığı net bir şekilde öğrenilebilmektedir.

İnternet medyasının ölçümlenebilme özelliği sayesinde kurumlar, satışlarını ve karlılıklarını arttırmak için doğru strateji ve taktikleri çok daha rahat bir şekilde belirleyebilme imkânına kavuşmuştur.

Başta Google olmak üzere arama motorları kurumların internetteki en önemli ziyaretçi kaynağıdır. Sağlanan kaliteli ve doğru trafik hedef kitlenin genişlemesine sebep olacağından kurumların karlılık oranlarına olumlu katkılar sağlamaktadır.

Arama motorlarından elde edilen ziyaretçi trafiğinin böylesine önemli olması arama motorlarında üst sıralarda yer alınması amacıyla yapılan seo çalışmalarını olabildiğince önemli bir konuma getirmiştir çünkü arama motorlarında üst sıralarda yer alındıkça ziyaretçi trafikleri de artış göstermektedir.

Seo ölçümleme nasıl yapılır?

Arama motorlarının doğal aramalarında üst sıralara çıkılmak istenen anahtar kelimelerin seo çalışmalarının başladığı andan itibaren ne kadar yükseldiğini rahatlıkla tespit ederek pazarlama strateji ve taktiklerine yön verilebilmektedir.

Hedef anahtar kelimelerde üst sıralarda yer alması dijital pazarlama açısından asla yeterli değerlidir. Kaliteli ziyaretçi trafiği çekilmediği takdirde çekilen ziyaretçi trafiğinin hiçbir anlamı olmadığı unutulmamalıdır.

Kurumsal web sitelerine, blog sayfalarına ve e-ticaret sitelerine gelen ziyaretçilerin trafik kaynakları, hangi sıklıkta siteleri ziyaret ettikleri, sitelere hangi tarayıcı üzerinden ulaştıkları, demografik özellikleri ve hangi sayfaları daha fazla ziyaret ettikleri detaylı olarak raporlanabildiğinden dijital pazarlama strateji ve taktikleri çok daha etkili ve rahat bir şekilde belirlenebilmektedir.

Unutulmamalıdır ki önemli olan ne kadar ziyaretçi trafiği çekildiği değil elde edilen ziyaretçi trafiğinden ne kadar kazanç elde edildiğidir. Dolayısıyla ölçümlenme kriterlerinin en doğru şekilde belirlenmesi gerekmektedir.

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir