Selülit ve Beslenme

Tıptaki adı ‘hidrolipodistrofi’ olan selülit,derinin alt tabakasındaki  yağ dokusunun bağ dokular arasında sıkışması sonucunda derinin  üst kısmının portakal kabuğu görüntüsü alması halidir.

Günümüzde çoğu kadında görülmektedir. Yapılan araştırmalara göre,yaklaşık yüzde 90 oranında yüksek bir rakam karşımıza çıkıyor.

Sadece kilolu bayanlarda değil ,hormonal düzensizliği olan zayıf kişilerde de görülmesi  mümkün. Erkeklerde de selülit,yine hormon düzensizliğinden dolayı çok az da olsa görülebiliyor.

Selülitin   Nedenleri

Dolaşım bozukluğu, kişinin düzensiz beslenmesi, metabolizması, genetik yapısı, hormonal düzensizlikler, karaciğer rahatsızlıkları, tiroid, hareketsizlik, kabızlık, alkol, sigara, asitli içecekler, hormon ilaçları nedenler arasında sayılabilir.

Sigara,cilt yapısını bozduğu ve damarları daralttığı için,kullananlarda daha fazla selülit görülebiliyor.

Beslenmenin  Selülite  Etkisi

Yağ  hücreleri belli bir yaşa kadar çoğalmakta ve sonrasında ,beslenmeye bağlı olarak hacimsel değişikliğe uğramaktadır.Yanlış bir beslenme tarzı olan ‘fast-food’ağırlıklı beslenme ki bu yiyecekler arasında hamburger,pizza,asitli içecekler,alkol,aşırı tuzlu veya tatlı yiyecekler,hayvansal yağdan zengin besinler yağ hücrelerinin şişmesine ödem oluşmasına ,ödem atılamazsa selülit oluşumuna neden olmaktadır.

Bunların yanı sıra az su içmek de bir diğer etken.Saf su,vücuttaki ödemin,toksik maddelerin atılmasını sağlıyor.

Selülitin Oluşmaması İçin Nasıl Bir Beslenme Uygulanmalı?

Aşırı kilonun hormonları negatif etkilediği kesin bir gerçek.Bu nedenle kişinin ideal kilosunda olması önemli.Sık sık kilo alıp vermeler ise  çok tehlikeli,hem metabolizma yavaşlıyor,hem de ciltte sarkmalar görülebiliyor.Kilonun korunması gerekir.

Ödem oluşumunu önleyen proteinden  yeterli bir  beslenme  uygulanmalı.

Alkol,asitli içecekler,tuzlu,tatlı ve yağlı yiyecekler ,hamurişlerinden uzak durulmalı.

Öğünlerde yeşil yapraklı sebzeler,maydanoz,dereotu,ıspanak,marul,brokoli,kabak,salatalık gibi sebzeler tüketilmeli.

Potasyumdan zengin meyveler tüketilmeli,kayısı,portakal,kivi,böğürtlen,muz,kavun,karpuz gibi.

Balıkta bulunan fosforun,dokuları kuvvetlendirici özelliği olduğu için haftada iki kez tüketilmeli.

Antioksidan özellik gösteren vitamin ve minerallerden destek alınmalı.A,C,E  vitaminleri,çinko ve selenyum gibi.

Vücudu toksinlerden arındırmak için günde 1,5-2 lt.su içilmeli.

Böbrekleri çalıştıran bitki çaylarından destek alınmalı; yeşil çay,ısırganotu gibi.

Bağırsakların düzenli çalışması,toksik maddelerin vücuttan atılması için posadan zengin yiyecekler,hergün tüketilmeli;sebze ve meyveler.

Lenf dolaşımını hareketlendirebilmek için selülit oluşumuna elverişli bölgeye masaj yapılması faydalıdır.

Düzenli spor yapmak,selülite engel olmanın yanı sıra formunuzu korumanıza da yardımcı olur.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir