Sağlıklı Saçlara Sahip Olmak İçin Neler Tüketmeliyiz?

SU:
Susuz bir hayat düşünülemez tıpkı vücudumuz gibi saçımızın da en çok ihtiyacı olan şey sudur. Günde 1,5 litre su tüketimi hem metabolizmamızı hızlandırır, hem de saçımızı nemlendirir.

YUMURTA:
Konu saç olduğunda yumurtanın pişip pişmemesi teferruattır. Sahip olduğu biotin ve B12 vitaminleriyle saçınız için oldukça iyi bir protein kaynağıdır.

KOYU YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER:
Ispanak, roka, brokoli, pazı gibi sebzeler vücudun sebum üretmek için ihtiyaç duyduğu A ve C vitaminlerinin mükemmel kaynaklarıdır. Aynı zamanda vücuda kalsiyum ve demir de sağlar.

HAVUÇ:
Saç derisi için önem taşıyan A vitamini için havuç mükemmel bir kaynaktır.

BAKLAGİLLER:
Protein, çinko ve demir üçlüsünü barındıran baklagilleri haftada 2- 3 kez tükettiğinizde saçınızın gücünü korumuş olacaksınız.

İSTİRİDYE:
İstiridyenin en önemli özelliği afrodizyak etkisidir ama sağlıklı saçlar üzerinde de bir o kadar etkilidir. Saçların uzamasında etkili çok güçlü bir antioksidan olan çinko istiridyede yüksek miktarda bulunuyor.

BALIK:
Bakışlarınızın ve saçlarınızın donukluğundan bıktıysanız saçlarınızın daha parlak ve canlı görünmesini istiyorsanız haftada en az 2 kez balık tüketmelisiniz. Özellikle somon Omega-3 ve B12 vitaminleriyle demir içeren en iyi kalite protein kaynağıdır. Eğer vejetaryenseniz Omega-3 yönünden zengin olan keten tohumunu günde 2 tatlı kaşığı içmelisiniz.

TAHILLAR:
Mısır, pirinç, yulaf, buğday yüksek miktarda çinko ve demir içerir. Sağlıklı beslenmek adına ekmek, bisküvi, makarna tüketiminizi bir an önce tam tahıllı olanlarıyla değiştirmelisiniz.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
5.00 avg. rating (96% score) - 1 vote

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir