Sağlıklı Cilt İçin Doğru Beslenme

Sağlıklı cilt, yeterli şekilde nemlendirilmiş sağlıklı bir epiderm ile birlikte dengeli beslenme ve güneş ışınlarından korunmakla mümkün olur.

Yorgun, stresli ve yanlış beslenen kişilerin cildi bunu hemen yansıtır.Beslenmenizde günlük vitamin kullanımının yararı senelerden beri biliniyor; ancak sağlıklı beslenme ile cilt sağlığı arasındaki bağlantı ancak son senelerde dikkate alınmaya başlandı. Vitaminlerin antioksidan etkileri, cilde doğrudan uygulanan ürünlerle uzun zamandır kullanılıyor. Ama sindirim yoluyla alınan vitaminlerin yararına, yakın zamana kadar önem verilmemişti. Yapılan araştırmalar belli vitamin ve minerallerin sindirim yoluyla alındığında ve dengeli bir beslenme düzeni sağlandığında cilt, güzellik ve bir kadının genel sağlığı için faydaları olduğunu kanıtlamıştır.

Dolayısıyla güzel ve sağlıklı bir cildin sırrı, her şeyden önce doğru, dengeli bir beslenme ile birlikte gerekli vitaminlerin takviyesiyle sağlanabilir.

Sigara ve cildiniz

Sigaradan uzak durmak akıllıca bir hareket olacaktır. Sayısız zararının yanı sıra cilde de zararı büyüktür. Sigara dumanı ve katran cildin ihtiyacı olan oksijeni almasına ve besin emilimine mani olarak kuru ve cansız görünmesine neden olur. Ayrıca sigara tüketimi zararlı serbest radikallerin oluşmasına sebep olarak ciltteki kolajen ve elastin liflerini zayıflatarak cilt sağlınızı zamansız yaşlanmasına neden olur.

Sigara içiyorsanız cilt sağlığı açısından vitamin kullanımına daha da fazla önem vermeniz gerekecektir. Çünkü sigaranın cilt hücrelerinize verdiği zararları azaltmak ancak vitamin katkısıyla mümkün olabilir.

Çikolata, kuruyemiş, cips gibi  yiyecekler ile beslenme cildin yağ dengesini bozuyor ve sivilce oluşumuna neden oluyor. Örneğin;  kızarmış yiyeceklerin sindirimi zordur ve bu yiyecekler hücrelerin temizlenme sürecini uzatır. Cildin sağlıklı ve pürüzsüz olabilmesi için, yenilenlere son derece özen göstermek gerekiyor. Bu nedenle özellikle vitamin ve mineralli yiyecekler ile beslenmek çok önemli. Günde 5 parça taze meyve ve sebze ile beslenmeye katkıda bulunmak bunun için yeterli.

Cildin iyi beslenmesi için şu yiyecekleri yemeye özen gösterin:

Soya filizi: Vücudun kendi hormonları kadar etkili. Cilt dolduruluyor ve gerginliğini sağlıyor.

Ispanak, lahana: B vitamini bağ dokusunun sıkılığını destekliyor, selüliti önlüyor.

Yeşil çay: Serbest radikallere karşı önemli hücre koruyucu maddeler içeriyor ve böylelikle yaşlılığın doğrudan hücrelerde durdurulmasını sağlıyor.

Su: Hücrelerin ve bağ dokularının dolgu ve destek gereksinimini karşılıyor. Besinlerin hücrelere taşınmasını, atıkların da hücrelerden çıkışını sağlıyor.

Somon ve ringa balığı: Vücudun acil ihtiyaç duyduğu ama kendi başına üretemediği doymamış yağ asitleri içeren bu balıklar, hücrelerdeki yaşlılık sürecini yavaşlatarak anti-aging’de anahtar görevi görüyor.

Sarmısak: Bileşimindeki allisin maddesi kan dolaşımını harekete geçirerek cildi arındırıyor. Böylelikle cilt sağlıklı bir renge kavuşuyor.

Tavuk: Vücudun güzellik hormonları üretmek için ihtiyaç duyduğu yüksek değerde protein içeriyor. Ayrıca kolajen üretimini ve bağ dokusundaki liflerin yenilenmesini destekliyor.

Zeytinyağı: Soğuk preslenmiş hali sağlıklı yaşam için bire bir olan bu ürün, erken yaşlanma ve kırışıklıklar için mükemmel bir silah. Doymamış yağasitleri hücreleri tehlikelerden koruyor.

Yumurta, süt: Dikkat çekici şekilde “niacin” maddesi içeriyorlar. Bu B vitamini depoları hücre yenilenmesi için vazgeçilmez olarak tanımlanıyor.

Rezene: Haftada birkaç kez sofrada olmalı. Kalsiyum zengini bu ot, ciltte su depolanmasını sağlıyor ve hücre yenilenmesinde görev alıyor.

Avokado: E vitamini açısından oldukça zengin. Böylece serbest radikallere karşı içeriden de etki ediyor.

Elma: Şeker ve ensülin cildi yaşlandırıyor. Buna karşın elma kan şekerini sabitliyor ve ensülin iniş çıkışını engelliyor.

Cildi yaşlandıran yiyecekler

.Margarin: Kahvaltı ve kızartma yağı olarak sofralarda yer verdiğimiz margarindeki doymuş yağ asitleri cilt hücrelerine zarar veriyor ve vücutta yağ olarak depolanıyor, kısacası şişmanlatıyor.

.Kahve: İnsülin oranını artırdığı için cilde zarar veriyor. Ayrıca stres hormonu kortizolü harekete geçiriyor.

.Pizza: Pizzadaki karbonhidrat yağ yakımını engelliyor. Ama haftada bir kez yemek zarar vermiyor.

Alkol:Alkol alımı cildi yaşlandırıyor

• Şekerli besinler kana hızla karışır, ve  çabuk yaşlandırır.

• Kırmızı et de cildimize zarar verir.

• Kızartmalardan uzak durun.

• Tuzdan olabildiğince uzak durun.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir