Robots Meta Etiketi Kullanımı

Robots Meta Etiketi Kullanımı

Robots Meta Etiketi Kullanımı

Bir webmasterın bilmesi gereken en önemli şeylerden biri de Robots meta etiketinin kullanımıdır. Bu etiket sayesinde blog içeriğimize ince ayar yapabiliriz. Görünmesini istemediğimiz sayfaların görünmemesini sağlar, indekslenmesini istemediklerimizin indekslenmemesini sağlarız. Bunun için iki meta etiketi kullanacağız. İlgi robots meta etiketi ki bu bütün arama motorları için işlem yaparken googlebot meta etiketi sadece Google için işlem yapacak.

Robot ve Googlebot meta etiketlerinde arama motorlarının anlayacağı değerler vardır. Bu değerlerin ne manaya geldiğini ve nerelerde kullanılabileceğini anlatmaya çalışacağız. İlk olarak meta etiketi kodlarımızı verelim;

<meta name=”robots” content=”…, …” />
<meta name=”googlebot” content=”…, …” />

İlgili değerleri yukardaki alanlara yazarak bloğumuzun çeşitli arama motoru ayarlarına müdahale edeceğiz. Bu sayede bloğumuz ve içeriğimiz bizim istediğimiz yönde şekillenecek. Arama motorları istediğimiz gibi bloğumuzu tarayacak. Şimdi değerleri, açıklamalarını ve ne zaman kullanabileceğimizi basit bir şekilde anlatmaya çalışalım;

Noindex: Basit bir şekilde açıklamak gerekirse sayfanın dizine eklenmesini önler. Bu değer ile ilgili söylenmesi gereken birkaç küçük nokta var. Google, düşük bir ihtimal bu değerin Googlebot tarafından görülmeyebileceğini söylüyor. Eğer bu değeri kullandığınız sayfanız hala arama motorlarında görülüyorsa ya arama motoru botları sizi daha güncel bir taramadan geçirmemiştir ya da değeri gözden kaçırmıştın. Bir dahaki taramayı bekleyin. Bunun yanında bahsi geçen içeriği robots.txt ile engellediyseniz zaten Googlebot bu değeri göremez.

<meta name=”robots” content=”noindex”> Ve <meta name=”googlebot” content=”noindex”> şeklinde kullanılır.

Nofollow: Arama motoruna bu sayfadaki bağlantıları izleme demektir. Google bunu okuduğunda o sayfadaki bağlantıları kayda almaz. Bu değerde dikkat etmeniz gereken küçük noktalar var. Sayfanızdaki belli bağlantıların takip edilmemesini istiyorsanız;

<a href=”alanadi.com/asd.html” rel=”nofollow”>Bağlantı</a> şeklinde bağlantıya değer vermelisiniz. Robots meta etiketine değer verecekseniz sayfanızdaki bütün bağlantılar etkilenecektir. Bunun ayrımını yapmalısınız.

Nofollow meta etiketi şu şekilde kullanılır;

<meta name=”robots” content=”nofollow” />

 

Peki, nofollow nerde kullanılmalıdır? Google öneriyor;

Güvenilmeyen içerik: Sitenizde ziyaretçi defteri kullanıyor olabilirsiniz ya da çok sık yorum yapılan siteniz olabilir. Kötü niyetli kişilerin bıraktığı spam yorumlardan etkilenmemek için ya da sizden faydalanmak isteyen rakiplerinize pagerank aktarmamak için nofollow etkili bir yöntemdir.

Reklam bağlantıları: Google ziyaretçileri bu bağlantılardan etkilenmesi konusunda çok hassas. Bu yüzden reklam amaçlı yayınlanan linklerin nofollow olması size avantaj sağlayacaktır.

Tarama önceliği: Googlebot veya diğer arama motoru botları sitenize üye olamaz ya da yorum yapamaz. Bu yüzden onların oturum aç ya da yorum yap gibi bağlantıları görmesi mantıksız ve zaman kaybıdır. Bu yüzden diğer içeriklerinizin hızlı ve önce taranması için bu tip gereksiz bağlantılara nofollow verilmesi önem arz eder.

 

3.00 avg. rating (69% score) - 2 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir