Reklamlar ve E-ticaret

Reklamlar ve E-ticaret

Reklamlar ve E-ticaret

E-ticaret sitelerinin son zamanlarda ne kadar popüler olduğunu biliyoruz. Ebru Şallı’nın bile yakın zaman önce açtığı e-ticaret sitesini belki duydunuz. Bu örnek bu işin popülerliğini kanıtlamak için iyi bir yol. Bu işten para kazanan küçük işletmelerde var elbette. Yapılan araştırmalar e-ticaretin 2012 ve sonrasında daha da popüler olacağını gösteriyor. Artık insanlar alışverişlerin çoğunu internet üzerinden yapıyor. Bu yazımızda bir e-ticaret sitesi sahibinin parayı sadece sattığı ürünlerden mi kazanabileceğini tartışacağız.

 

Bir e-ticaret sitesi parayı sadece sitede satılan ürünlerden mi kazanır yoksa farklı kazanç yolları uygulamalı mıdır? Konuyla ilgili Adsense resmi blogunda çeşitli makalelere yer verildi. Bizde bu popüler konu hakkında bir kaç bilgi paylaşmaya karar verdik.

Bildiğimiz e-ticaret sitelerinde Adsense ve benzeri reklam çeşitlerini hiç görmeyiz. Bunun sebebinin basitçe rekabet olduğunu söyleyebiliriz.

 

Bu tür reklam çeşitlerinin mantığı genelde içerikle uyumlu reklamların yayınlanması şeklindedir. Yani bir e-ticaret sitesinde Nokia Lumia 900 satışının yapıldığı bir sayfadaki Adsense reklamında yüksek ihtimal aynı telefon ile ilgili bir reklam çıkacaktır. İşin özü budur. Bu durumda e-ticaret sitelerinin işine gelmemektedir. Birçok e-ticaret sitesi sahibi de reklamlardan gelen geliri yeterli bulmamaktadır. Oysa hit arttıkça reklam gelirlerinin de arttığını düşünmek yanlış değildir.

 

Konuyla ilgili yapılan en büyük tartışma bir e-ticaret sitesinde yer alan reklamların ziyaretçilerin kafasını karıştırdığı ile ilgilidir. İnsanlar reklamlarla sayfadan gidebiliyor ya da üye olmaktan vazgeçebiliyor. Birçok yönetici bu şekilde düşünüp sitesinde reklamlara yer vermekten korkmaktadır ki bu çok yanlış bir düşüncedir. Sitenizi ziyaret eden iki gruptan bahsedelim, abone olup ödeme yapacaklar ve sadece bilgi arayanlar. Elbette ki siz ikisinde de abone olacak gözüyle bakmalısınız; ama hepsi sitenizden alışveriş yapmaz ya da premium üyelik almaz. Bu durumda bu sadece bilgi almaya gelen gruptan hiç bir gelir elde edemeyeceğiniz anlamına gelir.

 

İşte reklamlar burada devreye giriyor. Bir ürün ya da hizmet hakkında bilgi almaya gelen kişinin reklama tıklama ihtimali çok yüksektir. Eğer aradığını bulamazsa muhtemelen ilgili reklamda aradığını bulmaya çalışacaktır. Bu şekilde alternatif bir gelir elde edilebilir. Ayrıca ziyaretçileri için alternatif sunan bir e-ticaret sitesi prestij bakımından daha iyi konumda olur. Bunu da bir artı olarak eklemek gerekir.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir