Rakip Sitelerin Anahtar Kelimelerini Analiz Edin

Rakip Sitelerin Anahtar Kelimelerini Analiz Edin

Rakip Sitelerin Anahtar Kelimelerini Analiz Edin

Ürün ya da hizmet pazarlıyorsak rakiplerimizden daha iyi konumda olmamız gerekiyor. Bilgimizi yaymaya çalışıyor ve reklamlardan para kazanıyorsak yine rakiplerden daha iyi olmamız gerekiyor. Bu açıdan rakiplerden daha iyi olmak için analiz gerekli. Şunu belirtmek lazım ki çok çok zahmetli bir iş. Hiç başlamadan önce bunu bilin. Hele ki birden çok rakibiniz varsa çok fazla zamanınızı alacaktır. Bu durumda yapmanız gereken en önemli şey en güçlü rakibinizi belirleyip onu analiz etmektir. Hemen başlayın ve sakın pes etmeyin. Bu yazımızda belirlediğimiz bu rakibin hangi anahtar kelimeleri kullanarak seo çalışmaları yaptığını ve arama motoru sıralamasında üst sıralara çıktığını analiz etmek için bir kaç ipucu vereceğiz.

Rakiplerimizin yeri bizim için her zaman önemli olmalı. Onları göz ardı etmemiz başarısızlığımızı garantiler. Seo’da en önemli unsurlardan biri elbette ki arama motorları için seçilen anahtar kelimelerdir. Kendimiz için en uygununu seçmeliyiz buraya kadar tamam ama rakibimizin hangi anahtar kelimeleri kullandığını bilmekte bize çok büyük avantaj sağlayacaktır.

Rakibimizin hangi anahtar kelimeleri kullandığını bilmenin en büyük avantajı acaba bizimle aynı anahtar kelimeleri kullanıyor mu onu belirlemektir. Aynı anahtar kelimeleri kullanmak iki siteye de şartlar eşitlendiğinde fayda sağlamaz. Birinin değişikliğe gidip öne geçmesi gerekiyorsa o biz olmalıyız. Anahtar kelime konusunda zaten ziyaretçi eğilimlerini takip edip anahtar kelime yoğunluğunu ve rekabet düzeyini belirlemeliyiz. Bu yapmamız gereken önemli şeylerden biri ama bununla birlikte rakibi de kontrol altında tutmak anahtar kelimelerin önemini daha da arttırıyor.

Rakibimizin hangi anahtar kelimeleri kullandığını belirlemenin bir yolu var elbette. Sitelerde anahtar kelime yoğunluğunu belirleyen basit seo araçları var. Website Keyword Suggestion aramasını yaptığınızda çıkan sonuçlardan beğenip uygun olan aracı kullanabilirsiniz. Sizden sitenin adresini yazmanızı isteyecektir. Rakibinizin domainini yazdığınızda size o sitede en çok kullanılan anahtar kelimeleri verecek. Bu şekilde sizin kullandıklarınızla benzer mi görebilirsiniz. Bununla birlikte değerlendirme sonucunda değiştirmeniz gereken anahtar kelimler varsa hiç durmayın. Google’ın Keyword Tool hizmeti yardımıyla rekabeti düşük ama popülaritesi yüksek farklı anahtar kelimeler bulun ve bundan sonra paylaşımlarınızda onları kullanın. Rakibinizin sizin üzerinizde araştırma yaptığını düşünerek araştırmalarınıza asla ara vermeyin. Seo sürekli çalışmayı gerektirdiğinden işiniz zor ama başarı kesin.

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir