Pilates İle Nasıl Zayiflanir?

pilates

Pilates, kişiye nefes alışlarını ve hareketlerini kontrol etmeyi öğreten ve zihinle beden arasındaki bağlantının güçlendirilmesini amaçlayan bir spor tekniğidir. Özellikle karın ve sırt kaslarını esnetip, kuvvetlendirmeyi amaçlayan Pilates yöntemi, düzenli yapıldığında vücuda sıkı ve esnek bir form kazandırmaktadır.
Günümüz ünlülerinin sporu “pilates”in geçmişi 1900’lere uzanıyor. 1880 Almanya doğumlu Joseph Pilates çocukluğunda raşitizm hastalığına yakalanır. Ama hastalığının spor yapmasını engellemesine izin vermez. Vücudunun her noktasını çalıştırır. Birinci Dünya Savaşı sırasında sakatlanan ve hareketsiz kalan askerleri güçlendirmek için Pilates yeni egzersizler geliştirir. Askerlerin eskisinden daha sağlıklı olması tüm dikkatleri Johann Pilates’e yoğunlaştırır. Savaştan sonra bale ve tiyatro yaparken sakatlanan oyuncular, masörler, polisler Pilates’in stüdyosunda kaslarını çalıştırır, daha güçlü ve esnek bir vücutla işlerinin başına dönerler. Joseph Pilates 1926 yılında eşi Clara ile birlikte Amerika’ya gider ve orada pilates stüdyosu açar.

Pilates; zihin beden bütünlüğünü sağlamak için denge, nefes ve hareket sisteminin bir sentezi. Temelinde doğru duruş yaratmak ve daha önce kullanılmayan kaslarla beynin iletişimini sağlamak var. Yağ yakması, kas geliştirmesi gibi özellikleri olsa da en büyük özelliği, doğru duruş sağlaması. Doğru duruş sağlandığında sakatlanma azalıyor, dayanıklılık artıyor ve metabolizma hızlanıyor. Çünkü vücudunuzu kemiklerin değil kasların üzerinde taşımayı öğreniyorsunuz.
Pilates, kas yapısının güçlenmesine, vücudun esneklik ve daha düzgün bir duruş kazanmasını sağlar. Eğer pilates yapan kişi aynı zamanda yeterli ve dengeli bir beslenme programı uygularsa, kilo vermese bile ince bir görünüm kazanır. Fakat pilates yapan kişi aynı zamanda “kişiye özel” bir zayıflama diyeti de uygularsa zayıflama sağlanır. Bu şekilde zayıflamanın çoğu yağ dokusundan gerçekleşir ve kas dokusu kaybı azalır. Bunun dışında kas güçlendirici bir faaliyet olan Pilates ile metabolizmayı bir miktar arttırmak söz konusu olur.
PİLATES YAPANLAR NASIL BESLENMELİ?
Pilates, kas yapısının güçlenmesine, vücudun esneklik ve daha düzgün bir duruş kazanmasını sağlar. Eğer pilates yapan kişi aynı zamanda yeterli ve dengeli bir beslenme programı uygularsa, kilo vermese bile ince bir görünüm kazanır. Fakat pilates yapan kişi aynı zamanda “kişiye özel” bir zayıflama diyeti de uygularsa zayıflama sağlanır. Bu şekilde zayıflamanın çoğu yağ dokusundan gerçekleşir ve kas dokusu kaybı azalır. Bunun dışında kas güçlendirici bir faaliyet olan Pilates ile metabolizmayı bir miktar arttırmak söz konusu olur.
Pilates, tok karna yapılmamalıdır. Pilatese uzun zaman aç kalmış olarak başlamakta sakıncalıdır. Hareketlerin rahat yapılması, kramp oluşmaması ve kan şekeri dengesi açısından en uygun olanı pilates yapmaya başlamadan 1-1,5 saat öncesinden bir öğün tüketmektir.
-Pilates yapılan süre boyunca birden çok fazla su içilmemeli,arada az az su tüketilmelidir.
-Pilates öncesi,karbonhidratlı gıdalar(meyve,tost veya meyve suyu gibi) tüketilmeli, sonrasında ise süt,yoğurt gibi proteinli gıdaların tüketimi uygundur.Bu,kas kitlesinin artmasına da sebep olucaktır.
-Pilates,yüzme,koşu,yürüyüş,tenis gibi yüksek kalori yakmayı sağlayan sporlardan değildir.Enerji yakmaktan çok,vücut kaslarının çalıştırılmasını ve güçlenmesini amaçlar.Bu sebeple,pilates yapanların yediklerine dikkat etmeleri,yağ yakımı için de aerobik egzersizlerle desteklemeleri gerekir.
– Pilatesin temel felsefesi dengedir.Bu temelinde zihin ile beden arasındaki dengeyi sağlamak yer alır.Zihin ve beden arasındaki dengenin önemli bir parçası da sağlıklı beslenmedir.Pilates yapanların, felsefesine uygun olarak aynı zamanda dengeli beslenmesi de önemlidir.
Hale TAŞGIN
Beslenme ve Diyet Uzmanı
www.haletasgin.com.tr

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir