Sağlıklı Dişler İçin Yapılması Gerekenler:

1006625_620x410

 

1. Dişleri korumanın yolları: Su tüketimi

– Diş ve ağız sağlığının korunması için su tüketimine dikkat edilmelidir. Her gün yeterli miktarda su tüketilmesi dişlerde plak oluşmasını engeller. Her gün 17 ila 18 bardak su içilebilir.

2. Diş sağlığına iyi gelen besinler: Peynir

– Peynir kalsiyum açısından zengin bir besindir. Dişlerin daha güçlü ve sağlıklı kalmasını sağlar. Bu nedenle mutlaka beslenme düzenine eklenmelidir. Ayrıca peynir kalsiyumun yanı sıra fosfat açısından da zengindir.

3. Diş sağlığı ve süt tüketimi

– Süt de peynir gibi kalsiyum açısından zengindir. Ayrıca D vitamini de içerir. Diş ve kemik sağlığının korunmasını sağlar.

– Her gün düzenli olarak birkaç bardak süt tüketilmesi önerilir.

4. Diş sağlığına etki eden faktörler: Çay

– Diş sağlığının korunması için çay tüketimi de önerilir. Siyah çay ya da yeşil çay düzenli olarak tüketilebilir. Bu çaylar içerdiği tanen, kateşinler ve polifenoller ile dişlerde plak oluşmasını engeller. Aynı zamanda ağız içerisindeki bakterilerin ölmesini sağlar.

5. Diş sağlığına faydalı besinler: Yoğurt

– Yoğurt gerçekten sağlıklı bakteriler içerir. Sindirim sağlığı için etkili olduğu kadar diş ve ağız sağlığı için de faydalıdır. Yoğurt da diğer süt ürünleri gibi kalsiyum ve protein açısından zengindir. Her gün birkaç kase kadar tüketilebilir.

6. Diş sağlığı için ne yemeli: Fındık

– Fındık çeşitli yağ asitleri ve vücut için gerekli olan vitamin ile mineralleri içerir. Bu nedenle beslenme düzenine eklenebilir. Fındığın yanı sıra kaju fıstığı, badem, fıstık, kuru üzüm gibi birçok besin de tüketilebilir.

7. Diş sağlığı için beslenme: Bitter çikolata

– Bitter çikolata sağlıklı dişler için en etkili besinlerden biridir. Diş minesinde plak oluşmasını engellerken aynı zamanda kan dolaşımını teşvik eder. Yemekten sonra az miktarda bitter çikolata tüketilebilir.

8. Şekersiz sakız

– Diş sağlığının korunması için şekersiz sakız çiğnenmesi önerilir. Sakız çiğnemek tükürük üretimini artırır. Böylece ağız içerisinde bakteri üremesini engeller. Ancak şekerli sakız çiğnenmemelidir. Aksi halde diş çürümesine neden olabilir.

9. Elma

– Elma lif açısından zengin bir besindir. İçerdiği lifler sayesinde diş minesinin temizlenmesini sağlar. Ayrıca genel sağlık açısından da son derece faydalı bir besindir.

10. Kemik suyu

– Kemik suyuna çorba tüketilebilir. Kemik suyu içerisindeki kalsiyum ve D vitamini ile diş ve kemik sağlığının güçlenmesini sağlar.

11. Diş sağlığına iyi gelen bitkiler: Meyan kökü

– Meyan kökü anti bakteriyel özellikler içerir. Bu içeriği ile dişlerde plak ve çürük oluşmasını engeller. Bu nedenle gün içerisinde meyan kökü çiğnenebilir. Meyan kökü çay şeklinde de tüketilebilir.

12. Portakal

– Portakal da elma gibi lif açısından zengin bir besindir. Bu nedenle mutlaka beslenme düzenine eklenmesi önerilir. Her gün düzenli olarak portakal tüketilmesi ağız içerisindeki mikropların ve bakterilerin de ölmesini sağlar.

13. Kereviz ve havuç

– Kereviz ve havuç dişlerin daha sağlıklı ve güçlü kalmasını sağlar. Bakterilerin üremesini engellerken aynı zamanda ağız içerisindeki asidi nötralize eder. Diş eti enfeksiyonun azaltılmasında da etkilidir.

14. Kivi

– Kivi C vitamini açısından son derece zengindir. Bu içeriği ile diş etlerinde kolajen ağın korunmasını sağlar ve periodontal hastalığa neden olan bakterileri öldürür. Diş eti hassasiyeti için de önerilir.

15. Çilek

– Çilek de diş ve diş eti sağlığının korunmasına yardımcı olan C vitamini içerir. Düzenli olarak tüketilmelidir.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir