Pagerank

pagerank

Pagerank metodunda siteler arası bağlantılar temel alınmıştır. Pagerank’ın ana fikri şöyledir; Eğer bir A sitesi B sitesinin linkini (bağlantı) yayınlamışsa bunun nedeni B sayfasının A sayfası ziyaretçileri tarafından dolaşılabilecek olarak düşünülmüş olmasıdır. Bu yapıya göre A sayfası B sayfasının pagerank değerini yükseltmiş olacaktır. Elbette Pagerank kavramı bununla sınırlı değildir. Yukarıda belirtilenler dışında;

  • A sayfasının pagerankı ne kadar yüksek ise B sayfasının page rank değeri de buna orantılı olarak artacaktır.
  • A sayfasında var olan dışarı linkler ne kadar az ise B sayfasının pr değeri o kadar yüksek olacaktır. Bu mantığa göre A sayfası sadece B sayfasını link verilecek değerde görmüşse, B sayfasının pagerankı çok daha fazla artacaktır.

Herhangi bir sitenin Page Rank kontrolünü Google araç çubuğu yardımıyla gerçekleştirebiliriz. Google araç çubuğu herhangi bir sitenin Pagerank değerini 0-10 arasında bir değerle göstermektedir. Araç çubuğu bir sitenin gerçek sayfa rütbesi değerini göstermemektedir. Araç çubuğu üzerinde görünen her değer bir ölçeğe göre değerlendirilir. Her sayfanın gelecek pagerank değerini sadece Google bilir. Araç çubuğu için logaritmik bir ölçek kullanır. Bu ölçek aşağıdaki tabloda görüldüğü gibi gösterilir.

Gerçek Pagerank Araç Çubuğu Görünen Pagerank
1 – 10 1
10 – 100 2
100 – 1000 3
1000 – 10000 4

Tablo – 1 Pagerank Oranları

Google araç çubuğu üzerinde görünen bu aralıkların arası asla birbirine eşit değildir. Google Pagerank değerini 1’den 2’ye çıkarmak çok kolaydır fakat bu değeri 6’dan 7’ye çıkartmak çok zordur . Pratik anlamda pageranking kavramı iki amaç için kullanılır;

  1. Sitemizin popülaritesinin seviyesi hakkında bilgi sahibi olmamıza olanak tanır. Google PR 4-5 olan siteler genel olarak ortalama popülariteye sahip sitelerdir. Bu sitelere bir örnek olarak www.beycon.com.tr isimli Google sıralamamızı ve sayfa rütbesi gibi birçok test yapabildiğimiz web sitesini örnek verebiliriz.Page rank 6 ve üzerinde olan siteler popüler sitelerdir. PR 7 web siteleri ise herhangi bir web masterin kolay kolay ulaşamayacağı bir popülerliktir. Sayfa Rütbesi değerleri 8, 9, 10 ise sadece Microsoft, Google, Yahoo gibi büyük şirketlerin ulaşmayı başarabildikleri seviyelerdir. Buna rağmen arama motoru optimizasyonu yani seo bilinmeye başlandıkça bu seviyelere ulaşan site sayısı da artmaktadır.Pagerank sayesinde bizden bağlantı (link) talebinde bulunan sitelerin kalitesini kontrol etme ve kıyaslama olanağına kavuşuruz.
  2. Arama sorguları açısından rekabet seviyesinin değerlendirilmesi arama motoru optimizasyonu için önemlidir. Örnek vermek gerekirse google arama motoru pagerankı 6-7 olan siteleri gösteriyorsa aynı aramada sayfa rütbesi değeri 4 olan siteyi üst sıralarda görüntülemeyecektir. Pagerank değerlerinin değişimi nadir olarak Google araç çubuğu üzerine yansır. Bu da birkaç ayda bire tekabül etmektedir.



Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Yanıt yok

  1. çiçek diyor ki:

    For sharing thank you very much good very beautiful work

  2. mehmet ali diyor ki:

    bişi sorcam bu pagerank denilen şey basitçe nedir?

  3. TaylanOguz diyor ki:

    Pagerank basit olarak google’ın sayfanıza verdiği önemdir.Sayfanıza olan güveni belirtir.

  4. saha servis diyor ki:

    ne kadar çok bakclink o kadar pagerank

  5. teknoservis diyor ki:

    bu konuyla ilgili back link yapılmalı

  6. kayserinotebooktamiri diyor ki:

    pagerank 9 olan site listesi lazım bana

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir