Otomotiv Sektörünün Gözü Sosyal Ağlarda

sosyal-medya

Otomobil üreticileri ve satıcıları milyonlarca müşterinin cirit attığı Facebook ve Twitter gibi sosyal-paylaşım ağlarının peşinde.

Danışmanlık firması Borrell Associates Inc.’nın raporuna göre bu yıl otomotiv sanayinin sosyal-paylaşım ağlarına 1.2 milyar USD harcayacağı, rakamın 2015 yılına kadar büyüyerek 4.6 milyar USD’ye ulaşacağı öngörülüyor.

Diğer taraftan Forrester Research Inc. Sosyal-paylaşım ağlarının interaktif pazarlama kategorileri içerisinde en hızlı büyüyen segment olduğunu söylüyor. Yaklaşık 142 milyon Amerikalı ve 500 milyonun üzerinde uluslararası kayıtlı kullanıcının olduğu Facebook, otomotiv sektörünü adeta kendine çekiyor ki görünen o ki otomotivcilerin başka çaresi de yok.

Şimdilik birçok otomotiv zaten sosyal ağlar üzerinde vakit harcayan en az bir elemanını sadece ağ takibine yönlendirerek, kendi çevresine ait bir ağ oluşturmaya başlamış durumda. Ancak Internet ‘te harcanan zaman ile satın alma kararı arasında sosyal ağlar için belirgin bir korelasyon söz konusu değil. Buna rağmen “Güçlü Marka” imajı ve hedef üzerine direkt varmak için en etkin yol olarak gözükmekte.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir