Müşteri Sorunları ve Çözümler

Müşteri Sorunları ve Çözümler
İnternet forumlarında, sosyal medyada vs kısaca tüm web ortamında hiçbir müşteri çekingen değil. Artık bütün müşteriler en ufak bir sıkıntıda şikayetlerini internette duyurabiliyorlar. Üstelik bu olumsuz yorumlar çok kısa bir süre içinde binlerce insan tarafından okunabiliyor. Sorunlar internette patlak verir vermez karşılık vermek son derece önemlidir. Sıkıntının yazıldığı fo-

rumda hemen tepki verin, özür dileyin ve bir yanıt yazın, böylece sorunun daha fazla yayılmasını önlemiş olursunuz. Olumsuz bir durumu tümüyle tersine çeviremeseniz bile müşterilerine değer vermeyen bir şirket olarak görülmemiş olursunuz. Sadece dinleyerek bile durumu düzeltebilecek hale gelebilirsiniz. Müşterilerine değer verme yada vermeme, şirketin tepe yönetiminden başlar ve tüm departmanlara yayılır. Bu kültürün tüm şirkete ve müşterilerinize yayılmasını istiyorsanız o zaman çalışanlarınızın da aynı sizin gibi hareket etmesine özen gösterin. Ancak çok az insan çalıştığı şirketi kendi şirketi gibi sahiplenir ve kendini müşterisi yerine koyabilir. Firmanızda böyle bir kişi varsa onu kaçırmamaya gayret edin. Dünyanın en tutkulu müşteri temsilcileri bile ruhu olmayan hazır prosedürlerle hizmet edemez, özverili çalışanlarınızı önemli miktarda serbest bırakmak bazen çok olumlu sonuçlar çıkartabilir. Birkaç kereye mahsus bazı harcama yetkileri müşterilerin yaşam boyu sadakatini sağlayabilir ve onları şirket amigosu haline getirebilir. Müşterilerinizi şirket sözcüleri haline getirmek için elinizden gelen herşeyi yapın; Şirket sözcüleri daha çok alışveriş yaparlar. Daha uzun süre sadık kalırlar, rakipten alışveriş yapma olasılıkları çok düşüktür. Müşterilerin en az yarısı tanıdıklarına tavsiyelerde bulunurlarken fiyatları değil aldıkları hizmetin kalitesinden bahsetmektedir. Hizmet kalitesinin de her zaman daha fazla harcama yapılmasını sağladığını sakın unutmayın.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir