Medyaya Yönelik Basın Bültenleri

Medyaya Yönelik Basın Bültenleri

Her ne kadar tüm basın bültenlerinizi alıcılara yönelik hazırlayın dediysekte, eğer ürünlerinizi milyon kişiye yaymak yada duyurmak istiyorsanız medya mensuplarını da etkilemekte başarılı olmalısınız; İlk yapacağınız şey; belirli bir ürün yada hizmeti değil büyük resmi açıklamak olmalı. Büyük hedeflerinizi ve nasıl varacağınızı anlatın. Gazetecilere gönderdiğiniz tüm mailler; onların hazırladığı haber başlıklarından daha etkili başlıklar taşımalı yoksa silinmekten kurtulamaz. Müşterilerinizin, ürünlerinizi nasıl kullandıklarını açıklayın. Ürününüzün kaç para olduğunu, ne yaptığını değil müşterilerinizin neden tercih ettiğini, neden kullandıklarını anlatın onlara. Sorunlarını nasıl çözdüğünüzden bahsedin. Ulaşmak istediğiniz gazetecileri çok iyi tanıyın. Kişisel sayfalarını, bloglarını çok iyi araştırın. Onların yazdıklarını okuyun ve yapabiliyorsanız yazdıkları şeylere yorum yazın. İlgilendikleri konuları bulup onlarla ilgili gönderimler yapın. Şirketiniz ile ilgili yazması için mümkün olduğunca ilgi çekin ve işlerini kolaylaştırın. Zamanlarının çok dar olabileceğini varsayın. Her zaman yayımlanabilecekmiş gibi yöneticileriniz hakkında yoğun ve güncel bilgiye kolay ulaşım sağlayın. Ses, video, fotoğraflar da kolay ulaşılabilir tutulmalıdır.
Medya mensuplarını etkilemek, müşterilerinizi etkilemekten çok daha zordur. İlgili kişileri mümkün olduğunca firmanızın içine çekin, sıkıntılarınızı paylaşın ve onlardan öneriler isteyin.

Firma sahibi, medya tarafından tanınıyorsa önemli bir şansınız var; kurumsal şirket olmayı bırakın. Bırakın patron şirketi sürüklesin. Geleceğin yeni pazarlama trendinde; Firmanın tanıtım yüzü bizzat firmanın sahibi olacaktır. Tanınmıyorsanız tanınacak bir şeyler yapın: Bir zamanlar bir İngiliz havayolu şirketi sahibinin İngiltere’den Amerika’ya bir balon ile seyahat ettiğini biliyor muydunuz?
Universal dillerde de içeriklerin bulunması işinize küresel anlam katar. Yöneticilerinizin katıldığı tüm etkinlikleri, konuşma ve konferansları ayrıntılı listeleyin nerelere gidileceğini, ne konuşulacağını bilmelerini sağlayın. Tüm etkinliklerin tanıtıldığından emin olun. Gazeteciler ile mümkün olduğunca kişisel zaman geçirin. Rss beslemeleri kullanın. Gazetecileri önemsiz e-posta yağmuruna tutmayın. Mümkün olduğunca kişisel paylaşımlarda bulunun. Hangi gazeteci hangi konuyla daha ilgili? Sadece ilgilendikleri konularda gönderim yapın. Gazeteciler her zaman haber değeri olabilecek ilginç ürün ve fikirler arıyor. Onlara istediklerini verin rutin, monoton içeriklerden uzaklaşın.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir