Markalar Bize Neler Hissettiriyor

Markalar için kişiler üzerinde olumlu etki bırakmak oldukça önemli. Bir duyguyla anılmak ise markalar arasında rekabet nedeni. Markalar olumlu duygularla anılmak için çeşitli yollara başvursalar da tüketiciler üzerinde etki bırakmak o kadar da kolay olmuyor. Tüketiciler tüm deneyimlerini göz önünde bulundurduktan sonra onları olumlu veya olumsuz duygularıyla eşleştiriyor.

PRAGMA Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği  “Markaların Duygu Haritası” adlı çalışma, tüketicilerin hangi markayı hangi duyguyla eşleştirdiğini gösteriyor. 3 büyük ilde 18-55 yaş arası kişilerle gerçekleştirilen araştırma için tüketicilere 11 farklı sektörde akıllarına gelen ilk 3 markayı söylemeleri istendi. Markalar hatırlanma sıralarına göre tabloda yerlerini aldı.  11 sektörde akla ilk gelen 3 marka ise şöyle sıralandı;

Otomotiv Bankacılık Teknoloji Telekomünikasyon Gıda Restoran Zincirleri
Fiat

%45

Ziraat Bankası

%63

Samsung

%89

Turkcell

%100

Ülker

%72

Burger King

%37

 

Ford

%25

İş Bankası

%60

Apple

%57

Vodafone

%96

Eti

%58

Starbucks

%34

Volkswagen

%17

Garanti

%55

LG

%43

Türk Telekom

%95

Sütaş

%40

Mado

%32

 

Beyaz Eşya Tekstil Ayakkabı Kozmetik Ulaşım
Arçelik

%72

LC Waikiki

%36

Adidas

%58

Nivea

%49

THY

%73

Beko

%53

Koton

%35

Nike

%45

Avon

%45

Pegasus

%40

Vestel

%32

Zara

%34

İnci

%28

Flormar

%23

Ulusoy

%38

 

KEYİF VEREN MARKALAR

Çalışma sonucuna göre markalar tüketicide en çok keyif duygusunu uyandırıyor.  Hazır giyim ve teknoloji en çok keyiflendiren sektörler olurken listede iki banka da yer alıyor. İşte tüketicisine en çok keyif veren markalar;

  • Adidas
  • Apple
  • Arçelik
  • Avon
  • Eti
  • İş Bankası
  • Koton
  • Nike
  • Samsung
  • THY
  • Ülker
  • Volkswagen
  • Ziraat Bankası

GÜVEN VEREN MARKALAR

Katılımcılara güven veren markalar sorulduğunda 8 marka öne çıkıyor. Tekstil sektörünün yoğunlukta olduğu cevaplara göre en çok güven veren markalar;

  • İnci
  • LC Waikiki
  • Mado
  • Nivea
  • Pegasus
  • Sütaş
  • Turkcell
  • Zara

ŞAŞKINLIK VEREN MARKALAR

Verilen cevaplara göre şaşkınlık duygusunu uyandıran iki marka bulunuyor. Onlar;

  • Burger King
  • Ford

UMUT VEREN MARKALAR

Araştırma kapsamında umut, markalarla en az eşleştirilen duygular arasında yer alıyor. Sonuçlara göre tüketiciler sadece iki markayı umutla özdeşleştiriyor;

  • Flormar
  • Starbucks

HÜZÜNLENDİREN MARKALAR

Tüketicilere kendilerini hüzünlendiren markalar sorulduğunda ise verilen cevaplar şöyle;

  • Fiat
  • LG
  • Vodafone

ÖFKELENDİREN MARKALAR

  • Türk Telekom

Çalışma sonucuna göre tüketicilerde öfke duygusunu uyandıran tek markanın bir telekomünikasyon şirketi olması, müşteri sayıları ve şikâyetler göz önünde alındığında şaşırtıcı bir durum değil.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir