Marka Yaratmak

Başarılı ve sürdürülebilir marka yaratmak üretim, pazarlama, satış, dağıtım, servis, halkla ilişkiler ve reklam gibi tanıtım faaliyetlerinin bir bütün olarak düşünülmesi ve doğru şekilde yönetilmesi ile mümkündür.

Bir ürün veya hizmetin herkes tarafından bilinmesi o ürünü veya hizmeti başarılı marka yapmaya asla yeterli değildir. Başarılı marka olunabilmesi üretimden satışa kadar pazarlamanın tüm süreçlerinde kalitenin yakalanmasına bağlıdır. Kısacası başarılı ve sürdürülebilir marka yaratmanın yolu toplam kaliteden geçmektedir.

İyi bir ürün veya hizmet olmadan başarılı, sürekliliği olan bir marka yaratmak mümkün değildir.  Başarılı marka yaratmanın öncelikli koşulu kaliteli hizmet veya ürün sağlamaktır.

Kaliteli hizmet veya ürün sağlandıktan sonra ürün veya hizmetin kimliğini yansıtan rakiplerine göre avantajlarını vurgulayan logo ve isim bulunmalıdır.

Sürdürülebilir ve başarılı markaların yaratılabilmesinde markaların doğru şekilde konumlandırılması ve konumları doğrultusunda pazarlama strateji ve taktiklerinin belirlenmesi çok büyük önem taşımaktadır.

Stratejisi ve taktikleri belirlenmeden yapılan markalaşma çalışmalarının orta ve uzun vadede başarılı ve kalıcı olma şansı yoktur. Çünkü stratejisi ve taktikleri belli olmadan yapılan markalaşma çalışmaları varacağı limanı bilmeden seyir eden gemiye benzer.

Markaların sürekliliği ve başarısı markaları yöneten yönetim kadrosunun vizyonu ile de doğru orantılıdır. Vizyonsuz bir ekip tarafından yaratılan markalar kısa sürede ortadan kaybolacağı gibi vizyon sahibi kişiler tarafından yaratılmış olan markaların yönetimine vizyonsuz kişiler geldiği takdirde de markaların ömrünün uzun sürmeyeceği bilinmelidir.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...