Linkedin Nedir?

linkedinSon zamanlarda herkesin dilinde cv ni güncelledinmi? Profil fotoğrafın profosyonel durmuyor vsvsvs

inkedin, kullanıcıların profesyonel anlamda iş ve kariyer ortamında paylaşımlarının bulunduğu bir sosyal sitedir.2013 yılında 10 yıllık sürecini geride bırakacak olan Linkedin, iş ve kariyer fırsatları dışında Bilgi Teknolojisi’ne de büyük katkı sağlamaktadır.

Peki LınkedIn Nedir Diye Merak mı Ettiniz? Sizler için araştırıp, çok detaya girmeden hazırladım …

Linked In firmaları kişiler ile  buluşturan profesyonel bir sosyal paylaşım sitesi olmak ile birlikte son zamanlar da güncel bilgilerin de paylaşıldığı, çalışan kesimin iletişim platformu olarak artan bir ivme devam etmektedir

Eskiden ya eş dost ahbap ile yani halk dilinde torpil yok ise  cesaretimiz var ise yada çok ihtiyacımız varsa elimizde CV ile yeni iş umudu ile kapı kapı dolaşırdıkJ

Geçen süre de her şeyde olduğu gibi Dijital çağın sağladığı kolaylıklar arasına bu  işte bu ayrıcalık da var artık. Linked In en büyük yardımcımız.

CV ni Bilgisayar da oluştur ve oturduğun yerden Hangi şirketde çalışmak isteyeceğini sen seç… Ne büyük kolaylık değil mi?

 

Çok net rakam olmasa da şu anda Linked In de yaklaşık  220 milyondan fazla kullanıcı var.

Peki geleneksel iş arama yöntemleri değil de neden LinkedIN

  • İşverenler, iş görenler ve kısacası iş trafiğinin aktığı ortamda olmak için Linked In kullanmanız yeterli.
  • Profesyonel firmalar ve iş dünyası ile ilgili güncel bilgileri anında takip etme şansı var.
  • Linked In profili oluşturmak çok kolay ve anlaşılır.
  • Uluslararası firmalar, çalışanlar ya da işverenler ile çok kısa zamanda bağlantıya geçebilirsiniz.
  • Potansiyel müşterilerinize ulaşmak, iş potansiyelinizi geliştirmek için mükemmel bir yol.
  • Linked In ile piyasanın her alanında var olmak elinizde.

Linked In Aktif Olarak Nasıl Kullanılır?

  • Profesyonel iş dünyasının ağı olan Linked In ile aktif bir profil çizmek için profilinizin her detayını doldurun. Bu insanların sizin hakkınızda detaylı bilgi almasını sağlar.
  • Gerekli gördüğünüz, etkili paylaşımlar yapın.
  • Platformadaki kullanıcıların paylaşımlarına yorum yapın, önerilerde bulunun, öneri isteyin.
  • Uzmanlık alnalarınızı çok detaylı biçimde kategorize edin ve kişilerin etkinliğinizi onaylamasını takip ed,in.
  • Yapmış olduğunuz mesleğiniz ile ilgili gruplar ile iletişime geçin.
  • Tartışma gruplarına katılın, sorular sorun.
  • Profilinizde anahtar kelimeler kullanın.
  • Sosyal medya linklerinizi Linked In de paylaşın.

Linked In Araçları ile Hem eğlenme hem çalışma

 

Linked In ne kadar profesyonel iş dünyasının bir aracı olsa da eğlenceli tarafları da var.

 

Linked In araçları eğlenceli ve kullanışlı

 

  • Medya Araçları
  • Linked In Sinyalleri
  • Linked In Önerileri
  • Yer İmi Paylaşımları
  • Mentions
  • İşletme Sayfaları
  • Linked In Aramaları
  • Ortak İlgi alanları
  • Paylaşımlar
  • İlgi Alanınıza Göre Gruplar

 

Linked In ile Sanal alemde ofisinizi oluşturun

 

İş ortamınızı oluşturmak için en kolay ve etkili yollardan biri Linked In dir. Ucu bucağı olmayan bir paylaşım sitesi olması, tüm fırsatları ayağınıza getiriyor. Peki bu alanı en iyi şekilde nasıl değerlendirirsiniz? İşte bunun yolları;

  • Takipçilerinizi arttırmak için takip edilme sebebiniz olsun. İnsanların ilgisini çekecek paylaşımlar yapın.
  • Ulaşılabilir olmanız önemli. Takip edilmek istediğiniz ortamda aktif olun.
  • Yeni bağlantıları izlemeye davet edin.
  • Ağınızı geniş tutun.
  • Takipçilerinizin harekete geçmesi için sebep yaratın.

Linked In ile neler yapılabilir?

 

Marka bilinirliliği ve Pazarlamalınızı yapın

  • İlgi çekmek istediğiniz alanda aktif olun. Önerilerde bulunun, paylaşımlar yapın, öneri isteyin.
  • Twitter a bağlanarak daha geniş takipçi kitlesi yaratın.
  • İşiniz ile ilgili gruplarda aktif olun.
  • Arama sıralamanızı optimize edin
  • Gelişmiş uygulamalar kullanın
  • İşletme profilinizi güncelleyin
  • Web sitelerinizi özelleştirin.
  • Ürün ve Hizmet kısmı oluşturun.
  • Sayfanızı e-mail ile paylaşın.
  • Sitenizde Linked In paylaşım kısmı olsun.
  • Sayfanızı sosyal paylaşım sitelerinde paylaşın.
  • Sayfa analizlerinizi sık sık kontrol edin.
  • Ürün ve servisleriniz demografik özelliklere göre ayrı olsun.

 

Kurumsal Pazarlama ve Linked In

  • Kaç kişi ile iletişimde olduğunuz değil iletişiminizin kalitesine odaklanın.
  • İlgilendiğiniz diğer firmaların Linked In ortamındaki aktifliğini kontrol edin. Yanlış bir paylaşım sitesinde de olabilirsiniz.
  • Linked In mesajlarınıza linkler koyun. Mesajlarınızın nereye gittiğini bu sayede takip edebilirsiniz.
  • İhtimal listelerinizi oluşturmak için Linked In kullanın.
  • Linked In ve diğer sosyal medya alanlarınızı entegre edin.

Elif YARDIMOĞLU

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir