Kriz Geldi, E-Ticaret Arttı

E-Ticaret

Tüketicinin kriz zamanı evden çıkmadan, telefon ve internetten yaptığı alışveriş sayesinde e-tiicaret, 2009’un ilk 10 ayında geçen yıla göre, % 18 artarak 15.6 milyar TL’ye ulaştı.

Kriz nedeniyle tüketicinin eve kapanması, mektup, telefon ve internet üzerinden yapılan alışverişi artırdı. 2009 yılının ocak-ekim döneminde mektup, telefon ve internet üzerinden yapılan alışveriş, geçen yılın aynı dönemine kıyasla % 18 artarak 15 milyar 629.7 milyon TL’ye ulaştı. Bu dönemde e-ticaret geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8.5 oranında artıp, 7 milyar 279.6 milyon TL’ye çıktı. 10 aylık dönemde sanal mağaza sayısı ise 20 bin 500’e dayandı.

Bankalar arası Kart Merkezi (BKM) verilerine dayanak yapılan hesaplamaya , 2009’un on aylık döneminde yerli kartların yurtiçinden ve dışından kullanılmasıyla, sanal ortamda gerçekleşen işlem sayısı yüzde 7.1 artıp 54 milyon 647 bin 137’ye ulaştı. Söz konusu dönemde işlem sayısı yüzde 9’luk artışla 99 milyon 296 bin 161’e çıktı. 2008 yılının 10 aylık döneminde tüketici mektup, telefon ve internet üzerinden yaptığı 91 milyon 433 bin 910 işlemde 13 milyar 261 milyon TL’lik işlem gerçekleştirmişti.

Öte yandan, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı ve Vatan Bilgisayar Genel Müdür Yardımcısı Kaan Dönmez, bankaların, krizde korkacak bir şey olmadığını görerek tekrar taksit musluklarını açtığını ve taksitli ciroların geriye döndüğünü söyledi.

Kaan Dönmez, “Elektronik ticaret te ciddi bir yükseliş başladı. Bu yıl herkes küçülürken e-ticaret büyük ihtimalle yüzde 35-40 civarında büyümüş olacak” dedi.

Beycon Group

www.beycon.com.tr

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir