Korona virüsünün reklam harcamalarına ve ticarete etkisi

Çin’de ortaya çıkan Korona virüsü hakkındaki endişeler dünyanın hemen hemen her yerini etkisi altına aldı. Çoğu ülke için nüfusun sağlığı ilk ve en büyük kaygı haline geldi. Hem insanların hem de işletmelerin davranışları dikkat ve endişeye doğru kaydı.

Bu durumun ekonomik etkisi, Cathay Pacific ve Singapore Airlines gibi büyük Asya havayolu markalarında gerçekleşti. Şirketler personellerinin ücretsiz izin almalarını istedi.

Küresel sağlık krizindeki dalgalanmanın pazarlama endüstrisi üzerindeki etkisini ve ajansların ve müşterilerin nasıl tepki vermesi gerektiğini anlamak için, Çin ve daha geniş Asya Pasifik’teki ajanslarla yapılan konuşmalara göre bazı sanayi kaynaklarının Çin’deki yıllık reklam büyüme oranlarının 2020’deki %7’lik büyümeden %3,9’a düşeceği tahmin ediliyor. Bu tahmin, 2019’da reklam harcamalarındaki artışta daha yavaş bir performansın yanı sıra bazı markaların harcamalarını da geri çekmeye dayanıyordu. Kaynaklar, buna rağmen, hala güçlü büyüme alanları olduğunu ve e-ticaret reklam harcamalarının %17,7, sosyal medya harcamalarının %22,2 oranında artacağını öngörüyor.

Dentsu Aegis Network (DAN), Çin’deki müşterilere anket yaparak ve 155 müşterinin ve müşteri liderinin yanıtlarını bir araya getirerek işletmelerin kısa vadede nasıl tepki verdiklerine dair veriler topladı.

İşletmelerin yaklaşık %47’si satışlarının şimdiden korona virüs patlamasından önemli ölçüde veya ciddi bir şekilde etkilendiğini söyledi, ancak bu aşamada sadece %7’si tamamen reklam harcamalarını bıraktıklarını söyledi.

Korona ekonomiyi sarstı

Korona virüsü korkusu nedeniyle çok sayıda ziyaretçi kaybı yaşayan İtalya’nın turizm gelirlerinde 5 milyar dolar düşüş beklenirken merkezi Milano’da bulunan Ulusal Moda Odası, tekstil satışlarında 2020’nin ilk altı ayında %1,8 düşüş beklendiğini kaydetti. Oysa satışlarda %3 oranında artış öngörülüyordu.

Korona virüsünün çıkış noktası Wuhan kenti ve bulunduğu Hubei eyaletinde restoranlar, sinemalar ve halkın gidebileceği etkinlik yerleri kapalıyken dükkanların kepenk indirdiği birçok şehirde ekonomi durma noktasına gelmiş bulunmakta.

Çinli yetkililer ülkenin virüsün ekonomik etkisini atlatacağının mesajını verse de uzmanlar son krizin bu yılki büyümede %1’e varan oranda düşüşe yol açabileceğini, büyüme oranının %5,2’ye kadar düşebileceğini söylüyor. Korona virüsü yüzünden küresel ekonomide büyümenin de yüzde 0,2 ila 0,4 oranında düşüşe yol açabileceği öngörülüyor.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir