İnternetten Ticaret Artıyor

internetten-ticaret

Türk firmalarının %46’sının yeni iş alanlarını ve müşterilerini internet üzerinden oluşturduğu bildirildi.

Global çalışma alanları çözümlerinde önde gelen firmalardan olan Regus’un araştırmasına göre, yeni iş alanlarını ve müşterileri internet üzerinden oluşturan ticaret firmaları, internetteki sosyal ağlar üzerinden yapılan ticaret için, pazarlama bütçelerinden %25 yer ayırıyor.

Türkiye’de küçük ölçekli ticaret yapan firmalar  müşterilerini, büyük ölçekli firmalara nazaran daha yüksek bir oranda (%52) internetteki sosyal ağlardan elde ederken, bütçelerinde de sosyal ağlara büyük ölçekli ticaret faaliyetleri olan firmalardan daha fazla pay (%25) ayırıyor. Büyük ölçekli şirketler ise bu internet ağlarına bütçelerinden %20 ayırıyor.

Küçük şirketler sosyal ağları daha çok kullanıp,  müşterilerini de internet vasıtasıyla sağlıyor. Ayrıca müşteri gruplarıyla temas kurarak onları organize ediyor. Ünlü şirketler ise bu ağlar daha çok bilgi toplama amaçlı kullanıyor.

Türkiye’de şirketlerin % 65’i sosyal ağları, müşterilerle temas kurmak ve yönetmek için, %76’si ticaret amaçlı; % 58’i şirket profilindeki görsel işitsel animasyonlardan etkilendikleri için, %10’u faydalı bilgi elde etmek için kullanıyor.

Araştırmaya göre uluslararası firmalarda da durum Türkiye’dekinden çok farklı değil. Uluslararası firmaların %58’i bu ağları en popüler şekilde ticari amaçlı kullanırken, %51’i müşteri gruplarına ulaşmak, organize etmek ve yönetmek için, yüzde 54’ü de faydalı bilgi elde etmek için kullanıyor.

”YATIRIM YAPMAYAN FİRMALAR BÜYÜK İŞ İMKANLARINI KAÇIRIYOR”
Regus’un, Orta/Doğu Avrupa ve Balkanlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Garry Gürtler, sosyal ağların, ticarette ana bir araç haline geldiğini belirtti.

Gürtler,ticarette  bu ağların müşteri ve tüketiciye ulaşmada hiçbir zaman belirgin bir rol oynayamayacağına inanan bir kesime rağmen, daha yüksek bir kesimin, var olan müşterilerini tutabilmek ve yeni müşterilere ulaşmak amacıyla pazarlama bütçelerinde bu ağlara önemli miktarlar ayırdıklarına dikkati çekti.

Türkiye’nin Avrupa’daki 7. yüksek internet nüfusuna ve 2. en popüler on-line kısa mesaj aktivitesine sahip olması nedeniyle söz konusu alanda önemli bir oyuncu olmasının şaşırtıcı olmadığını ifade eden Gürtler, şunları kaydetti.

”Bu ağların en popüler kullanımı, internetten müşteriler ile temasa geçmek olsa da firmalar, bu ağları yeni müşteriler kazanmak ve bu gruplarla interaktif temasa geçmek için de başarı ile kullanmaktadırlar. Bu durum özellikle yeni müşterilerin bu ağlar üzerinden bulunduğu Hollanda (yüzde 48), Hindistan (yüzde 52), Meksika (yüzde 50), İspanya (yüzde 50) gibi ülkelerde gözlemlenmektedir. Bu araştırma, sosyal ağlara yatırım yapmayan firmaların internet üzerinden çok iyi iş olanaklarını kaçırdıklarını ortaya koması açısından da önemli bir çalışma olmuştur.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir