İnternette Satılan Hizmet Promosyonları Kendini Öldürebilir mi?

İnternette Satılan Hizmet Promosyonları Kendini Öldürebilir mi?

Kişisel bakım, kişinin  cildinin temizlemesi kadar, bedensel olarak rahatlamasına da yardımcı oluyor. Söylenen ve ortaya atılan ne olursa olsun gerçekleri görmek gerekir. Kişisel bakımın bir temizlik olduğu gerçeğinden hiç vazgeçmeden, daha fazla anlam yüklemeden, 10 yıldır düzenli olarak, cilt bakımına giderim. Cilt bakımı için hep aynı güzellik merkezine gidiyorum. Kullandığı ürünlere ve  bakımın özenli yapıldığına inancım, bu süre içinde hiç değişmedi. Kendimi hep özel hissettim, yapılan ticaret olsa da, beni ticari bir meta olarak gördüğünü hissetmedim. Yıllar içinde  konuştuğumuz konular ve güvenimiz artsa da, sınırlarımızı hep koruduk.

Babette’le yılların getirdiği bir yakınlıkla işlerden, gelişmelerden bahsederiz. Son ziyaretimde, müşteri porföyünü nasıl canlı tuttuğu üzerine konuştuk. Genellikle tavsiyelerle müşteri portfoyünüz genişletebilen, bu iş kolunda, gelişen dünya ile birlikte daha farklı arayışlar içine giriyor. Bu denemelerde doğru adım atıyor mu bunu sorgulamak gerekiyor.

Dünyada 2000’ li yılların başında gelişen internet ticareti, Türkiye’de son 3 yılda artan site sayısıyla birlikte  hızlı bir büyüme gösterdi. Kişisel bakımlarda,  bu sitelerde yer almaya başladı. Hemen sonuç alma mantığınıyla bakan, güzellik merkezleri, promosyonel yaklaşımlarla   kendilerini duyurmayı tercih ettiler. Her merkez kendi içinn doğru mecra olup olmadığını yaşayarak öğrenmek istiyor Babette, geçen sene  internet üzerinde bir duyuru gerçekleştirmişti. İnternet üzerinden yaptıkları  hizmet satışlarıyla ilgili yaşadığı tecrübeyle ilgili detay almak istedim. Kendisi cilt bakımı yapsa da merkezinde yardımcısı  ve dışarıdan aldığı desteklerle masaj, vucut bakımı,zayıflama gibi bir çok  hizmeti de satıyor. Yaz aylarında sabit giderleri karşılayabilmek  ve  yeni müşteri kazanmak adına, son dönemde gündemde olan, hizmet satış sitelerinden birine, vucut bakımı ile ilgili ilan vermişti. Bunun sonucunda  tek nokta için küçük sayılamayacak bir geri dönüş elde etmiş. Bu satınalmaların %95 ‘ni daha once  hiç hizmet almamış kişiler oluşturmuş. Bu açıdan bakıldığında güzel bir sonuç olarak görülebilir. Verilen ilanın ilgi çekici ve fiyat olarak cazip olduğunu düşündürdü. Yeni müşteri kazanması için, önemli bir adım olabilirdi ama  olmadı. Sadece bu hizmeti kullanıp, sonrasında başka hizmet almayan bir gruba seslenmiş oldu. Müşteri kazanımı olarak bakıldığında, yok denecek kadar az, oransal ifade edilmesi imkansız. Başarısız bir çalışma olarak deftere kaydedildi, geliştirilmeden hatalar giderilmeden  tekrarlanmaması gerekn bir promosyon olarak haneye kaydedildi.

Promosyonel çalışmada  kapına kadar gelen müşteriyi kazanmak için esktra çaba harcamak gerektiğini bir kere daha gördük. Yapılan promosyon, hedeflenen amaca hizmet etmemişti.

Hizmet sektöründe, stoktaki ürünü eritme yaklaşımı ya da zaman tanımlı çalışma yapılmadığı için, hedefe ulaşmakta sadece bir yerde indirim yapmak yeterli değildi ve başka çalışmalar  gerekiyordu. Bu tecrübenin ona kazandırdığı ise bu tip promosyonların onun merkezine uygun olmadıydı.

Dönüp internetten promosyonel olarak satınaldığım hizmetlere baktığımda, susuz manikür- pedikür mavala bakım, satınalmama rağmen sulu bakım yapan güzellik merkezini,  eve yakın olduğu için tercih ettiğim, masaj  hizmeti aldığım yeri  promosyon dışında ziyaret etmemiştim. Bu hizmetleri satan sitelerden, daha sonra özellikle kişisel bakım konusunda, herhangi bir promosyonel hizmet satın almadım. Bunun nedeniyse, kişisel bakımla ilgili hizmetleri değişen  şartlarla değil, devamlılığı olan şekilde kullanmak istememden kaynaklanıyordu. Hizmet aldığım yerlerin gerçekten benim gibi gerçek müşteri olabilecek kişileri  yakalamak için çaba harcamadıklarını görmemdi. Bu sitelere ilan veren ve promosyon yapanların,bunu nasıl yöneteceğini bilememesi nedeniyle  devamlılığın gerçekleşmeceğini gördüm.

Adının farklı,  ama içinde satılan hizmetlerin aynı olduğu sitelere baktığımda, artık nerede ise mahalle arasındaki kuaförün bile bu sitelerde  hizmet satışı yaptığını ve  sistemin zaman içinde kendi kendini yok edeceğini gördüm. Bir şeyler yanlış gidiyordu. İlan verenler ve site yöneticleri  hedeflerini tekrar kontrol etmeli diyorum.

Promosyonun  ne olduğuna tekrar bakılmalı ve yapılan çalışmalarda hedeflenin ne olduğu değerlendirilmeli.

Bu çalışmalarda, firmasının ismini duyurarak müşteri yakalayıp, verimliliği artırmak mı, yoksa ucuza  hizmet satıp, bir dahaki promosyona kadar gelemeyecek,  yani gerçek anlamda müşterisi olamayacak, tüketiciyi yakalamak mı hedefleniyor?

 

Gülin Gürsoy

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir