İnternet sitenizin hedefleri nasıl olmalı?

Öncelikle siteniz, ziyaretçilerinizin ya da hedef kitlenizin amacına hizmet etmelidir.Şahsi bilgilerini edinmek, Tekrar gelmelerini sağlamak, Online satışa yönlendirmek, Bağış yaptırmak, Yeni üyeler kazanmak vb.

Bunun için Alıcı tiplerinizi gruplandırabilirsiniz

Her alıcı tipi profili için bu gruba giren insanlar hakkında olabildiğince fazla bilgi sahibi olmamız gerekir.

-Hedefleri ve istekleri neler ?

-Sorunları neler ?

-Sorunlarına çözüm olarak hangi araçlara bel bağlıyorlar ?

-Onlara nasıl ulaşabiliriz?

Her bir alıcı tipi için önem taşıyan şeyleri ayrıntılı olarak bilmemiz gerekir;

-Alıcılar hangi sözcük ve ifadeleri kullanıyorlar ?

-Her birine hangi resimler ve hangi multimedya çekici geliyor ?

-Kısa ve canlı cümleler uzun ve ayrıntılı olanlardan daha mı iyi olur ?

 

Müşteri şunu hissedebilmeli; Bu firma benim ihtiyaçlarımı  ve sorunlarımı anlıyor ve benim ihtiyaç duyduğum ürünleri satıyor.

İnternet sitelerinin %80 i; farklı alıcılar için özel bilgiler sunmayan büyük broşürlere benzer. Alıcı tiplerine ve onların aradıklarını hızlıca sunan, sorunlara yanıt veren bir şekilde değilde,  şirketin ürün yada hizmetleriyle düzenlenmiş bir içerikle herkese hitap etmek üzere hazırlanmıştır.

İnternet sitenizden para kazanmak istiyorsanız büyük bir broşür yaratmayın.

Alıcılarınız için yazıyorsunuz kendi egonuzu tatmin etmek için değil! İlk olarak Dijital hedeflerinizi belirleyin. Ne istiyorsunuz?

– Müşterilerin tekrar tekrar gelmelerini sağlamak mı?

-Potansiyel müşteri listesi edinmek mi?

-Başkalarına Tavsiye edilmek mi ?

-Hemen satış çekmek mi ?

 

  • Hedeflerinize dayalı olarak bir içerik için Müşteri şahsi bilgileri isteyecek misiniz yoksa kayıt şartı olmadan mı sunacaksınız?
  • Müşterilerinizin karşılaştığı sorunlarını göz önünde bulundurarak onlara çekici gelecek konular geliştirin.
  • Hedef kitleniz için yazın örnekler ve öyküler kullanın ilginç hale getirin.
  • Gizemler yaratın.
  • Bulmacalar geliştirin.
  • Yarışma ve çekilişler düzenleyin.
  • Haftalık düzeyde bir kamuoyu araştırması yada anket düzenleyin.
  • Bir dijital dernek kurun.
  • Hikayeler, mizah vs. bölümler yaratın.
  • Bir çizgi roman yaratın.
  • Ve yaptığınız çalışmaları tüm internet stratejilerini kullanarak tanıtın.
  • Her zaman alıcının sorunları üzerinde odaklanmış olarak kalın.
  • Mail bültenleri web tabanlı seminerler ya da taşınabilir bilgisayar/telefonlar için ücretsiz üyelikler geliştirebilirsiniz.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...