İnternet Reklamcılığı Tek Çatı Altında Toplanıyor

Tek bir Avrupa ticaret birliği hedefiyle yola çıkan, EIAA (European Interactive Advertising Association) ve IAB Europe (Interactive Advertising Bureau Europe) güçlerini birleştirdi.

İki kuruluş Avrupa dijital reklam sektörünü daha güçlü biçimde temsil etmek ve destekleyebilmek adına “Avrupa İnteraktif Reklam Ticaret Birliği”ni kurdu.

Bu birleşmeyle her iki örgütün kurumsal ve ulusal üyeleri güç birliğine gitmiş olacak, Avrupa’nın önde gelen yayıncıları, portalleri, ajansları, teknoloji ve servis sağlayıcıları ile 27 ulusal IAB dijital endüstrinin gelişimi için çalışacak.

Yeni organizasyonun başkanlığını ve CEO’luğunu, IAB Europe Başkanı Alain Heureux, Araştırma ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcılığını ise, EIAA’in Genel Müdürü Alison Fennah üstlenecek. Yeni yapılanmayla birlikte Avrupa çapında yürütülmekte olan Mediascope Europe, Marketer’s Internet Ad Barometer, reklam harcamaları araştırması AdEx ve online kullanıcı davranışları araştırması MCDC’nin kapsamı daha da geliştirilecek. Birlik araştırmaların yanı sıra, hukuk ve kamu alanlarındaki bilinçlendirme çalışmalarını kamu ilişkilerinden sorumlu Başkan Yardımcısı Kimon Zorbas yönetiminde sürdürecek.
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Guy Phillipson birleşme ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, IAB Europe ve EIAA Internet reklam yatırımlarının payını artırma ve pazarlamacıların Internet reklam ortamının faydaları hakkında bilgilendirme vizyonunu anlattı. İki kurumun, üyeliklerini ve uzmanlıklarını birleştirerek interaktif reklamcılık endüstrisini korumayı ve desteklemeyi amaçladığını belirten Phillipson, “Sektör olarak Avrupa Komisyonu önünde kendi kendimizi yönetme inisiyatifini elde ettik. Bütün bölgeyi içeren 5.500’den fazla üyenin ortak sesi olarak tek ve güçlü bir kuruluşa sahip olduk” dedi.
EIAA Genel Müdürü Alison Fennah, “Avrupa’daki dijital endüstrinin bütün büyük kaptanlarının desteklediği bu birleşme, EIAA ve IAB Europe interaktif reklam endüstrisinin hız kazanmasını desteklemek için kritik olan kaynakları ve içgörüleri elde etmemizi sağlayacak. Ortak vizyonumuz ve deneyimimiz sayesinde sektörün sağlam temeller üzerinde yükselmesi ve şirketlerle/pazarların büyümesine destek vereceğiz.” şeklinde konuştu.
Microsoft Reklamcılık Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Laurent Delaporte ise, “Biz Microsoft olarak, önde gelen ajansları, medya sahiplerini, araştırma şirketlerini ve Avrupa çapında yirminin üzerinde ulusal IAB üyesini bir araya getiren EIAA ve IAB Europe birleşmesini bütünüyle onaylıyoruz.” dedi.
Kaynak: Digital Age

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir