Instagram İşletme Profillerinin Avantajları

Instagram’ın ilk yıllarını hatırlıyor musunuz? Neredeyse tek işlevi sadece fotoğraf paylaşımı yapmak olan bir platform olan Instagram, seneler içinde kullanıcıdan gördüğü ilgiyle birlikte çok fazla gelişti.

Günümüzdeki kullanımıyla Instagram, gerek story’leriyle, gerekse kullanıcıya özel profil tanımlarıyla oldukça trend bir sosyal mecra. Instagram, kullanıcı kitlesine doğru bir şekilde hitap ettiğinizde ürün pazarlamanızı yapabileceğiniz ve müşterilerinizle kolaylıkla etkileşime geçebileceğiniz dijital bir pazar.

Instagram kullanımı ile ilgili istatistiklere baktığımızda, Instagram kullanıcılarının %80’i Instagram’ da en az bir işletmeyi takip ediyor, %60’ı Instagram’da ürün ve hizmetler hakkında bilgi ediniyor. Kullanıcıların  %75’i ise bir gönderiden esinlendikten sonra kendi serüvenine başlıyor.

Bu verilerin analizi sonucunda kullanıcıların Instagram kullanım deneyimlerinin daha verimli hale gelmesi açısından Instagram İşletme Araçları yaratıldı. Bu sayede işletme hesapları müşterileriyle Instagram mobil uygulaması üzerinden kolaylıkla iletişim sağlayabiliyor.

Instagram işletme profili ile neler yapabiliriz?

Instagram işletme profilleri oluştururken dikkat edilmesi gereken şeylerden biri görsellerin marka kimliğini yansıtmasıdır. Yani Instagram’ı markanıza ait mağazanın vitrini gibi düşünmelisiniz. New York Üniversitesi’nde nörobilim direktörü olarak çalışan Dr. Joseph Le Doux’un yaptığı birçok araştırma da gösteriyor ki; tüm hissettiklerimiz içinde görsel olan veriler, beyne en hızlı ulaşanlardır.

Instagram işletme profilleri ile hedef kitlenizin; yaş, cinsiyet, konum gibi demografik bilgilerine ulaşabiliyorsunuz. Böylelikle ürününüzü doğru hedef kitleye doğru bir şekilde yönlendirebilmeniz kolaylaşıyor.  Bu da kesinlikle işletmenize yüksek avantaj sağlıyor.

 

Instagram işletme profiline arama butonu ekleyerek  erişilebilirlik oranı da yükseltilebilir. Kısa mesaj ile farklı iletişim şekli oluşturabilir, mail ya da adres bilgileri gibi data verileri ile de internet dışında dahi müşterilerimizle iletişim kurabiliriz.

Ayrıca; tanıtım araçlar ile işletmemiz ile ilgili bilgileri sunarak yeni insanları internet sitemizi ziyaret etmeye veya işletmemizi aramaya teşvik edebiliriz.

Sonuç olarak ;

Instagram’da bir işletme profili ile varlığımızın olması, işletmemiz için önemlidir. Yukarıda saymış olduğumuz özellikleri kullandığımızda hedef kitlemizi belirleyerek gönderiler, reklamlar yayınlayabilir ve marka olarak bilinirliğimizi arttırarak kendimizi geniş kitlelere kabul ettirebiliriz. Bunun yanı sıra mevcut müşteri memnuniyetini sağlayabilir, yayınlayacağımız içerik ve reklamlarımız ile bizi takip etmeyen yeni müşterilere de ulaşabilir onlarında beğenilerini ve ilgilerini kazanıp mevcut potansiyelimizi genişletebiliriz.

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir