Influencer Marketing vs. Celebrity Marketing

Influencer Marketing ile Celebrity Marketing zaman zaman karıştırılan kavramlardır. Influencer Marketing sosyal medyada belli bir takipçiye sahip, belli bir kitlesi olan kişilerin yaptığı pazarlama çalışmasıdır. Celebrity Marketing ise, geleneksel mecralarda televizyon, dergi gibi platformlarda ünlü bir kişinin popülaritesini kullanarak yapılan pazarlama çalışmasıdır.

Influencer Marketing’de sosyal medya fenomenlerin yaptıkları tanıtımlar deneyime dayalı olduğu için tüketici için daha güvenilir bir kaynaktır. Bu sebeple Celebrity Marketing’e göre daha başarılı olmaktadır. Celebrity Marketing de ünlü kişi ürünü sadece popülaritesini kullanarak daha çok kitleye hitap edebilir. Influencerlar ise daha küçük bir kitleye hitap eder ama marka kendi markası için en uygun Influencer ile çalışırsa, daha az kitleye hitap etmesine rağmen doğru hedef kitleye ulaştığı için pazarlama çalışması daha başarılı olur.

Bunun yanı sıra Influencer Marketing,  Celebrity Marketing‘e göre daha az maliyetlidir. Ünlü kullanımı ile markalar büyük kar elde edebilirler. Ancak bu pazarlama tekniği oldukça maliyetlidir. Bu nedenle pazarlama çalışmasında stratejiyi iyi belirlemek gerekir. Çünkü yanlış yapılan strateji ile büyük zararlar da oluşabilir. Markanın güvenilirliğine zarar verebilir.

Örneğin Seda Sayan’ın Şok market reklamlarında oynaması ya da Nike reklamlarında sporcu kişilerin bulunması doğru bir stratejidir. Bu da gösteriyor ki markalar kendi politikasına ve hizmetine uygun olan ünlü kişilerle çalışmalıdır. Marka ile alakasız kişilerin Celebrity Marketing çalışmasında kullanılması olumlu etkiyi olumsuza çevirebilir.

Celebrity Marketing’de çalışılan kişiler halkın nefreti kazanmamış veya kötü bir geçmişe sahip olmayan kişiler olmalıdır. Böyle bir durum markanın imajını zedeler. Influencer Marketing ile bu gibi risklerin önüne geçilmiş olur. Günümüzde Influencer ile pazarlama yapmak oldukça popüler bir hal almış ve daha çok tercih edilir olmuştur. Çünkü marka için hem maliyeti az hem de istediği hedef kitleye doğrudan ulaşabilme yönetimidir.

Influencer Marketing’de en büyük risklerden biri sahte takipçi olmasıdır. Takipçilerine güvenip anlaşma yapılan fenomenlerin sahte takipçi kullanması istediğiniz hedef kitleye ulaşmanızı zora sokar. Bu nedenle çalışılacak Influencer’ı doğru belirlemek ve ona göre strateji belirlemek en önemli noktadır. Micro-Influencer denilen daha küçük çaplı etki alanına sahip kişiler tercih edilmelidir.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir