Halkla İlişkilerin Kuralları

Halkla İlişkilerin Kuralları Kökünden Değişti

2016Artık halkla ilişkiler ve pazarlama şirketinizin televizyonda veya yazılı basında gözükmesini sağlamak olmaktan çıktı. Hedef kitlenizin aradığı şeyleri ihtiyaç duydukları anda anlamak ve sunmak halkla ilişkiler uzmanlarının yeni görevi oldu. Bu yüzden alıcıların okumak istedikleri türde ve anlayabilecekleri şekilde mesajlar gönderilmesi genel kural oldu. Geçmişte halkla ilişkiler uzmanları kendilerini ifade etmenin tek yolu olarak medyayı görüyorlardı. Artık sosyal medya üzerinden hem de daha etkili bir şekilde iletişim kurmak mümkün. Önceleri işletmeler sadece medyada yayımlanabilme olanağı olabilen çok önemli haberleri olduğunda basın bülteni yazıyor ve medyada yayılmasına çabalıyordu. Sosyal medya ile birlikte işletmeler her türlü haber için basın bülteni yazmaya ve sosyal medyada paylaşmaya başladılar. Medya basın bülteninizi haber yapmazsa alıcılar basın bülteninize ulaşamıyor ve içeriği hakkında bilgi edinemiyorlardı. Sosyal medya bu durumu değiştirdi ve tüm şirketleri yayıncı konumuna soktu. Bu sayede basın bültenleri halka yönelik olarak hazırlanmaya başlandı ve epeyce sadeleşti. Kurumlar artık hazırladıkları basın bültenlerini, medya yayımlamasa bile kendi sosyal medyalarında yayımlayarak alıcılarına ulaşabiliyorlar. Sosyal medya öncesinde; aslında bir bütün olarak görülmesi gereken pazarlama ve halkla ilişkiler

birbirlerinden tamamen kopuk iki ayrı birim olarak görülüyordu. Sosyal medya halkla ilişkiler ile pazarlama birimlerini bütünleştirdi ve tek bir amaç için çalışmalarını sağladı. Halkla ilişkiler disiplininde yaşanan bu gelişmeler; kendilerini uzun yıllardır seçkin bir zümrenin üyeleri olarak gören halkla ilişkiler uzmanlarının da değişmesine ve dönüşmesine sebep oldu. Bundan 20 yıl öncesinde halka ilişkiler uzmanları zamanlarının büyük bölümünü halka ulaşmada tek yol olan medya için basın bültenlerini hazırlamak ve hazırladıkları basın bültenlerini yayınlamaları için editörlerle sürekli iletişim halinde geçirerek harcarlardı. Basın bültenlerin yayımlanıp yayımlanamayacağı, muhabir ve editörlerin iki dudağının arasında olduğundan basın bültenleri alıcılara yönelik olarak hazırlanmıyor, muhabir ve editörlere yönelik olarak hazırlanıyordu. Bu süreç artık tamamen değişti. Artık işletmeler ve halkla ilişkiler uzmanları direkt olarak alıcılarla iletişim kuruyor, herhangi bir aracıya ihtiyaç duymuyorlar. Sosyal Medyanın aracıları ortadan kaldırması birçok kişi tarafından ne yaptıkları net olarak anlaşılamayan halkla ilişkilerin de önünün açılmasını sağladı. Günümüzde tüketiciler sosyal medyanın sunmuş olduğu olanakların da etkisiyle işletmelerle sürekli olarak iletişim halinde olmayı, sordukları sorulara ve yaptıkları yorumlara vakit kaybetmeden yanıt verilmesini istiyorlar. Alıcıların bu isteklerine en iyi
Müşteri İlişkileri Yönetimi; tüm şirketin hatta müşteri ile hiç ilişki kurmayan departmanların bile uygulaması gereken bir stratejidir.

Önümüzdeki yıllarda ismi değişmese bile Müşteri İlişkileri Yönetimi; tamamen internet üzerinden yürütülen halkla ilişkiler yönetimi haline gelecek.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir