Haftasonu Kaçamaklarında Kilolara Dikkat!

Keyifli bir hafta sonunun ardından birkaç kilo fazlayla eve dönmek hiç de şaşırtıcı değildir. Ama bunu önlemenin yolları da var

İlkbaharın gelmesiyle beraber özgürlüklerimiz de arttı. Yeme içme özgürlüğü de buna dahil.
Hafta sonu kaçamakları gibi kısa tatiller sağlıklı yaşama ara vermek için bir bahane değil, aksine bedenimiz ve ruhumuz için enerji kazanma, tazelenme ve gevşeme fırsatıdır. Yürüyüş yapma imkanını her yerde bulabilirsiniz, unutmayın ki hafif egzersizler bile yediğiniz yemeklerin fazla kalorilerini kısmen dengelemekte destek olacaktır.

İlkbahar özellikle kapalı yerlerden temiz havaya geçiş, restoranlar veya kafelerde uzun süreli kahvaltılar ve yemeklerin başlama zamanıdır. Bu kahvaltılar, öğle ve akşam yemekleri sizi kalori bombardımanına tutabilir. Ne bulursanız yemek yerine, güzel havaları sağlığınıza sağlık katmak için kullanın. Gideceğiniz yerleri ve oralarda yiyebileceğiniz yemekleri önceden kafanızda planlayın ve yemeğe başlamadan önce muhakkak bu planınızı bir kez daha aklınızdan geçirerek plana sadık kalmaya çalışın.

Izgara tercih edin
Kızartma, ağır soslu yemekler ve tatlılardan uzak durarak kolayca kalorileri kontrol altına alabilirsiniz. Yemeklerde ipin ucunu kaçırmak istemiyorsanız fırın, haşlama veya ızgara gibi sağlıklı, daha az yağlı ve daha düşük kalorili fakat lezzetli mönüler sipariş edin, gerektiğinde baharatlarla tadına tat katın. Sofrada uzun süre oturmayın, yemek sizi kontrol etmesin, siz yemeği kontrol edin. Eğer sosyal nedenlerle sofrada oturmanız gerekiyorsa, yemek tabağını kaldırtın ve önünüzde sadece dolu bir su bardağı kalsın.;

Salata soslarına dikkat

Evden uzakta yerken, kahvaltınızı veya yemeğinizi açık büfeden alıyorsanız, porsiyonları küçük tutmaya ve seçici davranmaya dikkat etmelisiniz. Salata seçiminiz doğru olabilir ama sos seçiminiz de doğru olmalı. Salataya koyacağınız bir gram yağın dokuz kalori olduğunu, yani bir fincan kadar yağlı sosun 400 kalori edebileceğini unutmayın. Önceden açık büfeyi şöyle bir dolaşın ve sağlıklı olarak neler seçeceğinizi kafanızda planlayın. Tabağınıza çeşitlerden az miktarda alın ve yavaş yavaş yiyin. Eğer tabağınızı doldurdukça ilerlerseniz son lokmalara geldiğinizde, normalde seçmeyeceğiniz bir çok yiyeceği otomatik olarak almış olduğunuzu üzülerek fark edersiniz.

Fast food’da küçük mönüler seçin

Sağlık için zararları her geçen gün daha fazla belirtilse de arada bir belirli miktarda ve doğru tercihlerle fast food ile kendinizi ödüllendirebilirsiniz. Hamburger ve cheeseburger seçenekleri ile ünlü fast food restoranların çoğunda güzel ve doyurucu salata seçenekleri de olduğunu unutmayın.

Tabii salata seçerken yağ içeriği yüksek salata soslarının veya kızartma ilavelerin de bazen bir hamburgerden daha kalorili olabileceğini unutmayın. Gözalıcı mönüler veya cheeseburgerler seçmek yerine hamburger tüketmek daha az kalorilidir. Patates kızartması veya soğan halkaları yağ içeriklerinin yüksek olmasından dolayı tercih edilmemelidir. Hamburger ekmeği seçiminde küçük olanları, et seçiminde ise yağda kızartılmış veya paneli olanlar yerine ızgara hamburger, tavuk veya balık seçilmelidir. Sos olarak da mayonez ve barbekü sos yerine ketçap, acı sos veya hardal kullanılabilir. Pizza restoranlarında da yine bir ölçüde sağlıklı tercihler yapılabilir. Ismarlayacağınız pizzalar özellikle ince hamura yapılmış olmalıdır ve küçük boy veya yarım seçilmelidir.

Mozarella, beyaz peynir gibi çok yağlı olmayan peynirler ve mantar, biber, domates gibi sebzeler ile hafif bir pizza yenebilir. Pizza sipariş ettiğinizde az peynirli istediğinizi belirtin. İnce hamura yapılan az peynirli, domatesli ve rokalı veya sebzeli bir pizza ile kalori alımınız büyük ölçüde azalır.

Sağlıklı günler
Beslenme ve Diyet Uzmanı: Hale TAŞGIN
www.haletasgin.com

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir