Google’ın arama alanında kritik önem kazanacağına inandığı iki bileşen

Google’ın arama inovasyon direktörü Behshad Behzadi, gelecekte arama alanında en kritik öneme sahip olduğuna inandıkları dört konuyu paylaştı. Behshad Behzadi’ye göre arama alanında gelecekte yeniden icat edilecek ve üzerine yoğunlaşılacak başlıklar ise şunlar:

google

Ses: Sıradaki çalışmanın ise diğer insanlarla konuşuyor gibi rahatça ve kolayca sesli arama yapabilmek, sesli arama yaparken “robota göre” cümle kurmaktan ve ses tonu ayarlamak zorunda kalmamak.

Bağlam (Context): Behshad Behzadi de insanların yaptıkları aramaları ilişkilendirerek onlara en doğru sonuçları getirmenin gelecekte çok önemli olacağının altını çizmiş. Örneğin önce “İstanbul” daha sonra “Kale” olarak arama yaparsanız Google aslında sizin İstanbul’da bulunan kaleleri aradığını tahmin edip buna uygun ve ilişkili sonuçları en başarılı şekilde çıkarmayı hedefliyor.

Kişisel bilgi: En çok tartışılan konuların başında gelen “gizlilik” ve “mahremiyet” konuları Google için arama alanında önemli bir yere sahip. Google sizin hakkında ne kadar çok bilgiye sahip olursa o kadar fazla ve doğru hatırlacılar, öneriler ve sonuçlar getireceğini belirtiyor.

Konum: Konum tabanlı arama tabi ki Bağlam alanıyla ve mobille birebir ilgili. Ancak yine de başlı başına değerlendirilen önemli bir alan. Google’a “Göl nerede?” veya “Market nerede?” diye aradığınız zaman size konum bazlı olarak en doğru sonuçların verilmesi Google’ın üzerinde durduğu bir başka konu.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir