GOOGLE SEARCH İÇİN YENİ GÖRÜNÜM

Google arama değişen bilgi miktarı ve formatlarına göre kendini yenilemeye devam ediyor. İlk açıldığı yıllarda sadece metin arama sonuçları veren Google Arama, bir süredir görsel, video ve hatta Artırılmış Gerçeklik için 3 boyutlu nesnelere kadar birçok formatta arama sonucu sağlıyor.

Arayüzü her ne kadar ilk tasarımına sadık kalsa da, bu yenilikleri sunmak için işlevsel değişikliklerin yapması kaçınılmaz oldu. Geçtiğimiz yıl mobilde devreye giren arayüz yenilikleri artık masaüstüne de taşındı. Peki neler değişti?

Site ikonu ve web adresi sonuç satırına eklendi.

Bu yeni tasarım ile Google, bir web sitesinin markasını ve bilgilerin kaynağını daha iyi ayırt etmemize yardımcı oluyor.

Koyu renk “Reklam” etiketi görsel ayrışım sağlıyor.

Eskiden masaüstünde “Reklam” kelimesi yeşil renkte ve yeşil bir kutuda görünürken şu an Google’ın masaüstündeki arama reklamlarında artık siyah metin olarak koyu renkli bir “Reklam” etiketi var.

Artık bir şirket, arama sonuçlarında organik olarak görünmek yerine görünmek için ödeme yaptıysa görünen reklam etiketinin daha net bir şekilde kullanıcıların karşısına çıkması amaçlanmış. Fakat etiket daha çok belirgin olmasına rağmen, yapılan geri bildirimler kullanıcıların reklamları tanımlamakta zorluk çektiğini gösteriyor.

Eylem düğmeleri çeşitlendi.

Arama sonucu kartlarının hemen altında bulununan ‘Film bileti al ‘Podcast oynat’a gibi eylemler daha kompaktlaşarak arama sonuçlarının sayfada eşit alan kaplaması sağlanmış.

Kullanıcıların çoğu yeni görünüme sıcak bakıyor olsalar da Google Arama, belirli bir kesim tarafından oldukça fazla tepki çekti. Kullanıcılar, yeni düzen ve arama sonuçlarını çok kötü bulduklarını hatta Chrome’un saldırıya uğradığını veya sahte bir sürümünü çalıştırdığını zannettiklerini dile getirdiler.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir