Google Arama Motoru

google

Google arama motoru, yüksek düzeyde doğru sonuçlar üretmeye yardımcı iki önemli özelliğe sahiptir. Birincisi, Google her Web sayfasının sıralamasını hesaplamak amacıyla Web’in bağlantı yapısını kullanır. Yapılan bu sıralamaya “Sayfa Rütbesi (Page Rank)” adı verilir. Bunu daha da açmak gerekirse; Google tarafından sitelerin birbirleriyle orantılı olarak önemlerini yani populeritelerini tespit etmek için kullanılan yöntemdir Sayfa Rütbesi. Google ’nin ikinci önemli özelliği ise arama sonuçlarının da bağlantı yapısından yararlanılarak düzenlenmesidir.

Google Arama Motoru Tarihçesi

Arama motoru teknolojisi Web’in gelişmesine paralel yönde bir gelişme göstermiştir. 1994 yılında ilk arama motorlarından biri olan “ Dünya Geniş Ağı Solucanı (World Wide Web Worm)” 110 bin Web sayfası ve belgesini dizinleyebiliyordu. 1997 yılı Kasım’ı gibi popüler arama motorları 100 milyon Webbelgesinin dizinlendiğini iddia ediyorlardı. 2000 yılına gelindiğinde ise Web dizini kapsamı 1 milyarın üzerinde belgeler içermeye başlamıştı. Aynı zamanda arama motoruyla sorgulama sayısı da artmıştı. 1994 yılı Mart ve Nisanında “Dünya Geniş Ağı Solucanı” her gün ortalama 1500 sorgu almaya başladı. 1997 Kasım ayında Altavista’dan günlük 20 milyon sorgu talep edilmeye başlandı. Web’teki kullanıcı sayısının artışı ve arama motoru sorgularındaki artış ile arama motorları 2000 yılı itibariyle her gün 100 milyonlarca sorgulama yapılır hale geldi.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Sevebilirsin...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir