Google Açısından Seo

seo

seo

Seo da asıl işini kolaylaştırmaya çalıştığımız şey Google Bot’tur. Bu yüzden sitemizin hep Google Bot’a açık olması gereklidir. Google bunu bize direkt olarak söylemektedir. Özel durumları göz ardı ettiğimizi belirtmekte fayda var. Yani sitenizin arama motorları ve botları tarafından görünmesini istemeyebilirsiniz o halde zaten Seo yapmanıza gerek yoktur.

Google’dan Seo İpuçları

Kendinize özgü, herhangi bir yerde kullanılmamış ve en önemlisi doğru sayfa, yazı başlıkları seçiniz.

Google’ın ilk söylediği ve en önemli konulardan birisi budur. Neden bu kadar önemli? Hemen basitçe açıklayalım. Daha önceki konularda da bahsettiğimiz gibi başlıklar özellikle ziyaretçileriniz için hayati derecede önemli, yol gösterici şeylerdir. Bu yüzden içerikle ilgili olması %100 şarttır. Bunun yanında Google Bot’u da normal bir ziyaretçi sayabilirsiniz. O da içeriğinizi okur ve gider. Onun içinde başlıklar içeriğin ne olduğunu anlamak için oldukça önemlidir. Diğer bir önemi ise başlıklar genellikle sitelerde H1 etiketiyle boyutlandırılır. Bu durum bahsettiğimiz Google Bot’un dikkatini cezp etmektedir. Bu yüzden Başlık mutlaka atılmalı, Doğru atılmalı ve olabildiğince özgün olmalıdır.

Başlığım Google’ın önerdiği gibi olmazsa ne olur? Eğer başlığınızı atmadıysanız ya da içerikle alakasız başlık attıysanız ve en iyi ihtimal başlığı seçerken yeterince özgün olamadıysanız o içerikten istediğiniz gibi verim alamayacağınız gibi filtreye bile girebilirsiniz.

Örnek verelim;

Google Bot geldi ve başlığınızı gördü. Başlığınızı alır ve ilgili anahtar kelimelerde indeksler. Bundan sonra o içeriğinizin sıralamasında yeni Google Bot ziyaretleri çok önemlidir. Google’ın sadece başlıkları okuduğunu ya da sadece etiketlere bakıp gittiğini zannetmeyin. Google bir sonraki ziyaretinde daha önce indekslenen içeriğinizin başlığı ile içeriğinizin uyuşmadığını gördüğü anda sizin spam olabileceğinizi düşünüp sizi filtreye sokar. Buradaki mantık, sizin ziyaretçilerinize yeterli katkıda bulunamayacağınızı düşünmesidir. Zaten gerçektende durum budur. Başlık farklı içerik farklı olduğunda başlıkla ilgilenen ziyaretçi içerikle ilgilenmeyeceğinden sitenizden hemen çıkacaktır.

Google’ın o içeriği ilk sıralara alması için ziyaretçinin içerikte ne kadar vakit geçirdiği de önemli olduğundan dikkat etmemiz gereken çok fazla konu vardır.  O halde yapmamız gereken Google’ın da önerdiği gibi içeriğimizle en ilişkili başlığı seçmektir. Başlığımız özgün olmazsa çok fazla zarar görmeyiz; ama fazla verimde alamayız. Rakiplerimizi geçmekte zorlanacağımız için bu yanlış bir Seo ve kurumsal seo adımı olacaktır. Bu yüzden Google’ın önerdiği gibi başlıklar özgün olmalıdır. Özgün bir başlık için hâlihazırda Google’da var olan konuyla ilgili başlıkları arama yaparak araştırabiliriz. Listelenen başlıkları ve kelimeleri seçmemeye özen gösterirsek sorun ortadan kalkar.

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir