Geleneksel Medya’dan Digital PR’a

Geleneksel Medya’nın artık tek başına neredeyse bir hiç olduğu dönemde işin  popülerliğini Digital PR almaktadır ve nasıl şekil verdiğini anlamanın en iyi yolu istatistikleri incelemektir. Sosyal Medya platformlarının tüm dünyada bu kadar etkin olması gerçekten inanılması imkansız bir durumdur ve sosyal medya tüm dünyanın akışını bakışını değiştirebilen tek araçtır şu anda…

digital-prBu durumda afaki olarak bir şey söylemek anlamsız olmak ile bereber her şeyde karışımıza çıkan İstatistik bu mecrada da yine karşımızda…

İstatiksel  bilgiler her anlamda  öngörü kazandırabilir.

İnstagram, pinterest,google, Facebook, Twitter ve pek çok diğer sosyal medya kanalının, seviyeli ve gelişmiş tanıtım hizmetlerine sahip olması klasik medyanın işlerini bayağı karıştırmaktadır…

Bu durumda söz konusu insan faktörü olduğu için insanı çözmemizi sağlayan antropoloji, sosyoloji, psikoloji gibi bilim dallari doğru kitle, hedef kitleye ulaşabilmek için yapılan  istatistiklerde nokta vuruş yaparak başarızlığı imkansız hale getirmektedir.

Bu  durum ise reklamcıların geleneksel medya kanallarından çok daha uygun maliyetle hedef kitlelerini belirlemeleri ve özelleştirmelerini mümkün kılmaktadır .

Digital kitleler ve onları oluşturan insanlar online ortamlarda ne yapabilecekleri anlamaya çalıştıkça  istatikçilerin yaptıkları çalışmaların ve sundukları briefin ne kadar değerli olduğu gerçeğini bir kez daha gözler önüne sermektedir.

Yapılan araştırmalarda radyo kanalının 50 milyon dinleyici için 40 yıl gerekirken bu rakam televizyon kanalında 50 milyon izleyici için 15 yıl gerekirken sosyal medya platformlarından olan facebookda ise 9 ay içinde 100 milyon kişiye ulaşarak  açık ara fark artmıştır. Bunu doğal yansıması olarakda sosyal medyanın gücü bir raslantı değil sayısal veriler ile ispatlanmış bir kanıttır.

BEYCON  durum ile ilgili yapılması gerekenlerin tespit analizini çok ayrıntılı bir biçimde çıkartıp, öncelik ile olması gereken web sitesinin responsive dediğimiz mobil cihazlarda uygun ve uyumlu hale getirmek ile başlayıp sonrasında ne yapılması gerekiyorsa süreç planı dahilinde yapılması gerekenleri yapıyoruz.

Responsive olması neden bu kadar önemli olduğunu da yaklaşık 2 milyar kullanıcı portable cihazlarda sosyal medya kanallarını kullanmaları olarak net bir şeklide açıklayabiliriz.

Yine yapılan istatiksel çalışmalarda karşımıza çıkan ,paylaşılan facebook un 1.5 milyar kullanıcı sayısı ile internet kullancılarının %48 lik payını alarak pastada en büyük dilime sahip olmasıdır.

Markalar ile ilgili bilinirliliği kalıcı sağlamak ve yaymak için ise en iyi kanal olan tweeter 286 milyon aktif kullancı sayısı ile pastada hiç azımsanmayacak bir dilime sahiptir. Pastadaki diğer payda ise her gün 72 milyon paylaşım ile instagramda bu ortamda kendini göstermektedir.

BEYCON için sosyal medya ağları sadece bir paylaşım ortamından ileri gidip markalar ve kurumlar için geniş ve doğru hedef kitlelere ulaşabilmek  konusundaki başarısı kanıtlanmış bir yöntem olarak sosyal medyayı bir pazarlama aracı olarak da kullanmaktayız.

BEYCON da Sosyal Medya Pazarlamasını kullanıp, markanızı olması gereken etkileşimli  hale getirerek olması muhtemel  müşteri kitlelerinize ulaşabilir, websitenizdeki ziyaretçi trafiğini artırabilir, marka değerinizi ve bilinirliliğinizi artırıp kimliğinizi geliştirebilir olmanız gereken yerde olmanızı ve kalmanızı sağlayabiliriz.

Sağlıcakla kalın

sevgiler

Elif YARDIMOĞLU

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir