Fark Yaratmak

Fark yaratan markalar veya kişiler incelendiğinde ortak tek bir yönleri vardır. Marka olsun veya kişi olsun hepsinin geniş bir perspektif doğrultusunda hazırlanmış stratejileri vardır.  Otuz kırk yıl sonrasını planlar, günlük yaşamaz sadece stratejilerine ulaşmak amacıyla kullandıkları taktiklerini güncellerler.

Dünyanın lider ülkeleri de tıpkı lider markalar veya lider kişiler gibi elli yıllık hatta yüz yıllık planlar yapar, stratejilerini belirlerler değişen sadece hedeflerine ulaşmak için kullandıkları taktikleridir. Dolayısıyla kısa vadeli planların uzun vadeli hedeflere ulaşmada yeterli olmayacağı bilinerek hareket edilmelidir.

Markaların, kişilerin uzun yıllar hafızalarda kalabilmeleri ve fark yaratabilmeleri için vakit kaybetmeden orta ve uzun vadeli plan ve stratejilerini belirlemeleri gerekmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu plan ve stratejilerin doğru şekilde belirlenmesidir. Çünkü bu plan ve stratejiler uzun vadeli hedeflere yön verir. Dikkat edilmesi gereken bir diğer konu ise planların ve stratejilerin yazılı hale getirilmesidir çünkü yazılı olmayan planların ve stratejilerin uygulanma oranları oldukça düşüktür.

Belirlenmiş olan plan ve stratejilerde güncellemeler elbette ki yapılabilir fakat genel perspektif asla değiştirilmemelidir.

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Bunlar da hoşunuza gidebilir...